چرا بعضی دسته‌گل‌ها بوی نامطبوع دارند؟

رئیس اتحادیه گل‌فروشان درباره نامطبوع بودن برخی دسته‌گل‌ها گفت: ممکن است رایحه اسپری‌های براق‌کننده‌ای که به برگ‌ها می‌زنند برای برخی خوشایند نباشد. البته همه این اسپری‌ها استاندارد هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مواردی مشاهده می‌شود دسته‌گل‌های طبیعی بوی نامطبوعی دارند و باعث آزار و حتی سردرد می‌شوند که در این باره اکبر شاهرخی گفت: هیچ گلی نداریم که بدبو باشد، ممکن است برخی به طور سلیقه‌ای رایحه‌ای را دوست نداشته باشند.

وی افزود: ممکن است برای تزئین دسته و سبد گل، برگ‌هایی استفاده شود که به آن اسپری‌های براق کننده می‌زنند؛ لذا رایحه این اسپری‌ها ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.


بیشتر بخوانید: از این گیاهانِ خطرناک فاصله بگیرید+ تصاویر


شاهرخی گفت: حتی همین اسپری‌ها هم تماما استاندارد هستند و به طور دائم از سوی بازرسانی که به واحدهای صنف ما مراجعه می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این ماه‌ها نیز به واسطه ممنوعیت واردات و فروش برخی گل‌ها مانند «لاکی بامبو» و «بن‌سای» نظارت بر کار گل‌فروشان بیشتر شده و راهی برای تخلف در واحدهای این صنف وجود ندارد.

برای رفع بوی نامطبوع آب گلدان‌های "رز " چه کنیم؟

رییس اتحادیه گل‌فروشان یادآور شد: تنها موردی که ممکن است کمی رایحه نامطبوع داشته باشد، گل رز است که اگر چند روز در آب بماند آب گلدان بوی نامطبوع به خود می‌گیرد که برای حل این مشکل نیز از یک قطره وایتکس استفاده می‌کنند تا بوی نامناسب آن برطرف شود.

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته بازار گل و گیاه ایران از نظر تولید، فروش و صادرات وضعیت مطلوبی نداشته و به همین دلیل کیفیت گل‌ها آنگونه که باید باشد نیست؛ به‌طوری که می‌توان گفت، بو و دوام گل‌ها تحت تاثیر تولید گلخانه‌ای قرار گرفته است. بر همین اساس گاه ممکن است از سوی مردم اینگونه اعلام شود که گل‌های طبیعی دیگر رایحه سابق را ندارد.

در این زمینه غلامحسین سلطان محمدی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران نیز به ایسنا گفته بود زمانی که گل در گلخانه پرورش داده می‌شود به علت شرایط جوی گلخانه میزان دوام و بوی گل کاهش می‌یابد. برخی از گل‌ها مانند مریم هنگامی که در شرایط گلخانه‌ای به آن انرژی، کود شیمیایی و ... به منظور رشد سریع داده می‌شود از عطر و بوی آن می‌کاهد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: گل وگیاه ، تولید ، گل ، گل فروشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار