هرم غذایی نیاز تغذیه ای افراد را مشخص می کند

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: شناسایی گروه های غذایی به عنوان راهنمایی برای تغذیه کلیه گروه های سنی در جامعه ضروری است.

نچواک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت : شناسایی گروه های غذایی به عنوان راهنمایی برای تعذیه کلیه گروه های سنی در جامعه ضروری است و پایه و اساس برنامه ریزی غذایی همه افراد می باشد که البته در گروههای سنی مختلف قابل انطباق با شرایط ویژه آن گروه بوده است .

وی افزود:  راهنمای غذایی ایرانی ها به شکل هرم غذایی است  و  قرار گرفتن مواد غذایی در بالای هرم غذایی به این معنی است که افراد بزرگسال باید از این مواد غذایی کمتر مصرف کنند مثل قندها و چربی ها  که هرچه از بالای هرم غذایی به سمت پایین نزدیک می شویم ، مواد غذایی موجود را باید بیشتر مصرف کنیم .


نچواک ادامه داد: هر واحد از این گروه عبارتست از یک کف دست بدون انگشت (معادل 30 گرم ) انواع نان ها ، برای نان لواش چهار کف دست معادل 30 گرم است ، یا نصف لیوان برنج  یا  ماکارونی پخته ، یا یک چهارم  لیوان  غلات  خام مثل گندم و جو ، یا سه  چهارم  لیوان غلات صبحانه .

وی افزود:  درسومین ردیف هرم غذایی ، گروه شیر و فرآورده های آن قرار دارد   مواد مغذی این گروه شامل پروتئین ، کلسیم ، فسفر ، ویتامین آ و بعضی از انواع ویتامین های گروه ب است. این گروه در رشد و استحکام استخوان ها ، دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند .

انتهای پیام/ز

شناسایی گروه های غذایی به عنوان راهنمایی برای تعذیه  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.