رئیس کمیسیون عمران مجلس:

۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بودجه ۹۷ پیش بینی شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد گفت: با احتساب منابع بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، فاینانس در مجموع ۱۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال آینده است.

۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بودجه ۹۷ پیش بینی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز در نشست پیگیری پروژه راه آهن شیراز- بوشهر ، این پروژه را از مهم‌ترین پروژه ‌های ملی دانست با تاکید بر تسریع در اجرای طرح ریلی بوشهر اظهار داشت: پروژه راه‌آهن بوشهر، نقش مهمی در اقتصادی کردن طرح ریلی تهران، اصفهان و شیراز دارد چراکه پایتخت کشور و استان‌های بزرگ را به خلیج فارس وصل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اجرای راه آهن بوشهر به  شیراز را از ضرورت‌ها دانست و  تاکید کرد: این مسیر یکی از مسیرهای اصلی راه آهن کشور است و اتصال بوشهر بعنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی تبدیل به یک ضرورت شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه طی سال‌های زیادی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزود: با این روند تخصیص اعتبار طی سالیان زیادی  تکمیل آن زمان می‌برد.

رضایی کوچی با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی باید از منابع غیر دولتی مانند فاینانس خارجی، بخش خصوصی و ظرفیت بانک‌ها استفاده شود تصریح کرد: مهم‌ترین دستگاه کمک دهنده در این راستا وزارت نفت است که می‌توانند به تحقق اتصال ریلی پایتخت کشور به قطب اقتصادی کشور در عسلویه کمک کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تامین اعتبارات سهم دولت در روش فاینانس گفت: چون 15 درصد سهم دولت در روش فاینانس در اجرای پروژه طرح راه آهن شیراز به بوشهر تامین نشده  اجرای این پروژه به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر مشارکت وزارت نفت در اجرای پروژه ریلی شیراز به بوشهر تصریح کرد:  پیشنهاد شده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در بودجه 97 و صندوق توسعه ملی زمینه استفاده از فاینانس خارجی تحقق پیدا کند که برای این امر ورود وزارت نفت می‌تواند به تسریع اجرا این پروژه ملی کمک کند.

رضایی کوچی بیان کرد: در کمیسیون عمران مجلس مصر هستیم هر چه زودتر پروژه ملی  راه آهن بوشهر اجرا و کشور ازمنافع آن بهره مند شود.

وی با بیان اینکه اکنون سهم حمل و نقل بار توسط شبکه ریلی کشور 11 درصد خاطر نشان کرد: این ظرفیت براساس برنامه چشم اندازی پیش بینی شده 30 درصد است.

رضایی کوچی افزود: با این شرایط نیاز است که حرکت برای توسعه شبکه ریلی کشور شتاب بیشتری به خود گیرد که در این راستا باید اتصال شبکه‌های ریلی سراسر کشور به یکدیگر تحقق پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وجود  پنج هزار و 500 کیلومتر نوار ساحلی در کشور خبرداد و افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت سواحل و بنادر باید توسعه شبکه ریلی در این بخش بطور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال‌های گذشته ظرفیت شبکه ریلی کشور بخوبی دیده نشده  گفت:امسال با نگاه ویژه در بودجه سال 97 و پیش بینی استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و فاینانس انتظار می‌رود طی سال‌های فرارو به دستاوردهای خوبی در این بخش دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/پ

پیش بینی ۴۸هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بودجه ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظمیان
۰۰:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۶
اتصال بوشهر به شبکه ریلی از مسیر شیراز بسیار سنگین و باهزینه زیاد و زمان براست . لذا بهتراست درشرایط فعلی مسیر آسان و فراگیر ساحلی بندرامام که بسیار کم هزینه است اجرایی شود.