۴ هزار اصله نهال در ۱۵ هکتار از مراتع شهرستان گچساران با اجرای طرح ملی جنگلانه غرس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساراناجرای طرح ملی جنگلانه در مراتع گچساران گفت: طرح جنگل کاری در ۶۰ منطقه پربالی و دامنه کوه تنگ سخت امامزاده جعفر با مشارکت دانش آموزان و تشکل مردمی طبیعت دوست سبزگامان و با حضور مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه این اداره اجرا شد.


فرهام جلیلی در حاشیه اجرای همایش طرح ملی جنگلانه دامنه کوه تنگ سخت امامزاده جعفر گچساران گفت: در این طرح تا پایان سالجاری بیش از ۱۵ هزار اصله نهال درخت در ۶۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان کاشت خواهد شد.


وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون ریال برای کاشت ۱۵ هزار اصله نهال درخت پیش‌بینی شده است ، افزود: این نهال‌ها از نوع کنار، کهور، آکاسیا و اکالیتوس هستند.


جلیلی افزود: در سال گذشته در ۲۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان جنگل‌کاری انجام گرفته است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران هدف اجرای این طرح را اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفتن آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرستان و کمک به توسعه پایدار ذکر کرد.


جلیلی با اشاره به اهمیت صیانت و توسعه جنگل‌ها برای حفظ منابع آب و خاک افزود: این امر زیربنای توسعه اقتصادی از طریق رونق گردشگری است.


وی با تأکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط زیست نداشته باشیم، در آینده خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد می‌شود، اضافه کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است.


جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه‌زنی، تغییر اقلیم و خشک‌سالی اجرایی می‌شود.

انهتای پیام/د

طرح ملی جنگلانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.