افزایش بهای نفت در بازار جهانی، ۱۳۹۶/۰۹/۲۴

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با ۱۴ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، به ۶۳ دلار و ۴۵ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژانویه نیز با ۳۷ سنت افزایش نسبت دیروز، به ۵۷ دلار و ۴۱ سنت رسید.

مایک وان دالکن از شرکت مشاور مدیریتی و تحلیل ‏های آماری اسندو مارکتس در این باره گفت: پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر اینکه توازن میان عرضه و تقاضا برای نفت در بازار جهانی در سال ۲۰۱۸ برقرار خواهد شد و متوقف شدن جریان انتقال نفت از خط لوله نفتی فورتیز در افزایش قیمت نفت در معاملات امروز این بازار تاثیر گذار بوده است.

این نهاد مستقر در پاریس که از آن به عنوان بازوی انرژی سازمان همکاری و ‏توسعه اقتصادی نام برده می‌شود پیش بینی کرده است که در نیمه نخست سال آینده میلادی میزان عرضه نفت همچنان ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر از تقاضا خواهد بود، اما در نیمه دوم همین سال میزان عرضه نفت به همین میزان کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار