لارستان میزبان پرندگان مهاجر

رئیس اداره محیط زیست لارستان، از مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خدانظر انصاری رئیس اداره محیط زیست لارستان، از مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر خبر داد و گفت: منطقه لارستان به دلیل آب و هوایی مناسب در فصل سرما، میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه پرندگان آبزی و کنار آبزی که به منطقه لارستان مهاجرت دارند به‌طور معمول خود را به دریاچه «هیرم» در بخش اوز می‌رسانند، افزود: این پرندگان شامل دُرنا، ایگرت، هواسیل، انواع اُردک و مرغابی و فلامینگو هستند.

انصاری ادامه داد: پرندگانی مانند «هوبره» که مورد حمایت جهانی هستند نیز در دشت‌های منطقه حفاظت شده هرمود و دشت بنارویه زمستان گذرانی می‌کنند.

وی به دلایل انتخاب این مناطق از سوی این گونه پرنده اشاره کرد و بیان کرد: این پرندگان خشک زی هستند و به شکل معمول در دشت‌های صاف، هموار و دارای امنیت کوچ می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست لارستان از آغاز آمارگیری این پرندگان با کمک کارشناسان محیط زیست استان فارس با همراهی دوست‌داران محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: گشت‌زنی مداوم محیط‌بانان و دوست‌داران محیط زیست و همچنین جلوگیری از بروز بیماری پرندگان با همکاری اداره دامپزشکی لارستان از اقدامات مهم برای حفظ این گونه‌های با ارزش است.
انتهای پیام/ر

مهاجرت پرندگان به منطقه حفاظت شده هرمود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار