استاندار خراسان رضوی ؛

مهمترین اولویت دولت حل معظل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است

استاندار خراسان رضوی گفت:یکی از مهمترین اولویت دولت حل معظل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بوده که از ضرورت‌های پیشرفت کشور است.

مهمترین اولویت دولت حل معظل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان  در چهارمین همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: وزیر کشور یکی از مطالباتی که از استاندار‌ها خواسته نیز همین موضوع بوده و رهبر معظم انقلاب از اولویت‌هایی که مطرح کرده اند حل معظل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

 
وی گفت:دستگاه‌های مرتبط در این خصوص پیگیری‌های خاص خود را انجام می‌دهند که افزایش کشفیات مواد مخدر و تعداد بالای زندانیان مواد مخدر از این نمونه‌ها است، اما هیچ کدام نتوانسته با این آسیب مبارزه کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: متاسفانه کشور‌هایی مانند افغانستان از این پدیده سیاه حمایت می‌کنند و تولید مواد مخدر در سال جاری ۸۷ درصد افزایش پیدا کرد. مصرف و توزیع مواد مخدر روان گردان نیز شدیدا افزایش پیدا کرده و همچنین سال جاری در خراسان رضوی ۲۰ تن مواد مخدر کشف شده است و تا زمانی که به یک خواست مبارزه تبدیل نشود ریشه کن نخواهد شد.

رشیدیان گفت: یکی از مواردی که به کاهش مواد مخدر کمک می‌کند، راه اندازی خانه مردم نهاد است که مرکزی برای تعامل بین سمن‌ها و مراکز مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود.
 
وی افزود:در خراسان رضوی ۹۰۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد که ۲۷۵ مورد در خصوص مواد مخدر، ۴۴ مورد در حوزه پیشگیری و ۱۶۵ تیم اجتماع محور حاشیه شهر مشهد در حال فعالیت هستند و در عمل شاهد این بودیم که اقداماتی که توسط سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد موثر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا بحث گفتمان سازی را مدنظر قرار داده ایم و مسلما این همایش که در استان‌های شرق کشور برگزار می‌شود به نوعی به خاطر مجاورت با مرز‌های شرقی بوده، زیرا مسائل این استان‌ها بر روی هم تاثیر گذار است.

وی ابراز کرد: باید تجربیاتی که مسئولان مبارزه با مواد مخدر دارند باید به اشتراک گذاشته شود و در این نشست سه پنل را مورد بررسی قرار می‌دهیم که شامل جوانان و اهمیت نقش آن‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر، خانواده و زنان که به عنوان سلول اصلی جامعه نقش بی بدیلی در پیشگیری داند و بحث اشتغال و فضای کسب و کار است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

 چهارمین همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.