عضو هیات رئیسه مجلس:

در بودجه سال 97 اتفاق قابل توجهی برای دریاچه ارومیه پیش‌بینی نشده است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:در پیش‌بینی بودجه سال 97 شاهد اتفاق قابل توجهی برای دریاچه ارومیه نیستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت بودجه سال 97 و سهم استان آذربایجان‌شرقی از این بودجه اظهار داشت: بودجه‌ای که در حال حاضر تحویل مجلس داده‌اند، فقط در حوزه‌های جاری بوده است.

وی با بیان اینکه در این بودجه تحویل داده شده بعضی از اعتبارات را استانی کرده‌اند، افزود: استانی کردن اعتبارات قطعاً به ضرر استان‌ها خواهد بود زیرا باید تمام استان‌ها تلاش کنند تا با ایجاد منابعی حقوق و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها و اداره‌ها را تامین کنند که این موضوع عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: از بودجه عمرانی در این بودجه خبری نیست و وضعیت همانند سال‌های قبلی است.

وی گفت: بودجه برای تکمیل پروژه ملی راه‌آهن تبریز-میانه تقریباً قابل قبول بوده و در کنار آن چندین مورد فاینانس وجود دارد که امیدمان به آنها است وگرنه با همه این شرایط فعالیت‌های عمرانی تعطیل است.

فرهنگی با اشاره به بودجه تخصیص یافته برای دریاچه ارومیه تصریح کرد: اگر بارش مناسبی نباشد امیدمان به انتقال آب خواهد بود که این هم زمانبر بوده که در مجموع در پیش‌بینی بودجه سال 97 شاهد اتفاق قابل توجهی نیستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد نگرانی در خصوص افزایش برخی هزینه‌ها در بودجه سال 97 ابراز کرد: این وضعیت افزایش قیمت شرایط نامساعد در سطح کشور ایجاد می‌کند و ما نیز با این شرایط پیش‌بینی شده مخالف هستیم.

وی اضافه کرد: البته با قطعی یارانه‌ها نیز مخالف هستیم که با روش‌های مختلف بررسی و پیگیری خواهد شد تا ببینیم در عمل چه خواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

استانی کردن اعتبارات در بودجه  به ضرر استان‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.