عملیات شناسایی و کاوش قلعه آزادوار بزودی انجام می‌شود

در پی انتشار مکرر فیلم حفر کانال گاز در روستای آزادوار شهرستان جغتای و کشف قلعه آزادوار در رسانه هامدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت عملیات شناسایی و کاوش قلعه آزادوار بزودی انجام می‌شود.

عملیات شناسایی و کاوش قلعه آزادوار بزودی انجام می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرحیم رهنما، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فیلم مربوط به حفرکانال گاز در روستای آزادوار شهرستان جغتای مربوط به بهمن ماه سال گذشته است.


وی افزود: درآن زمان اداره جغتای بلافاصله با مدیر شهرستان سبزوار تماس گرفته ومحل توسط نیروی انتظامی کاملا حفاظت شد و گزارش به اداره کل نیز ارسال شده است. طی مکاتبات صورت گرفته، علی حسن آبادی یکی ازباستان شناسان میراث فرهنگی به محل اعزام ومحوطه توسط وی پیمایش شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی  تصریح کرد: حاصل بازدید اولیه این بودکه بنای باقی مانده، بخشی فعال ازیک مجموعه شهری ازدوران سلجوقیان و یاپیش تراز دوران غزنویان است که بایدتحقیقات بیشتری انجام پذیرد.

رهنما گفت: این مجموعه بدلیل نبود اعتبارکافی فعلا مسدود وحفاظت می‌شود و امیدواریم بتوانیم بزودی عملیات شناسایی و معرفی آن را آغاز کنیم؛ و امسال به علت مناسب اعتبارات استانی و تخصیص آن به تازه گی در دستور عملیات شناسایی بیشتر، قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این قلعه یک کانال عمودی حدود ۸ متری دارد و یک کانال ۳۰ متری به صورت افقی که به درب ورودی این قلعه می‌رسد، همچنین یک ستون افقی به ارتفاع ۸ متر و قطر ۳ تا ۴ متر که ۳۰ پله ۳۰ سانتی متری به دور آن ستون چرخیده است.

انتهای پیام//ف.ج
 

کاوش باستان شناسان بریای قلعه آزادوارجغتای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار