دو مخترع سردشتی، سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی دنیا را اختراع کردند

دو مخترع جوان سردشتی موفق به ساخت اولین سیستم الکترونیکی جهان شدند که به کمک آن می توان نسبت های مثلثاتی درس ریاضی را به راحتی به اثبات و قابل فهم رسانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،دو مخترع سردشتی، سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی دنیا را اختراع کردندانور محمدامینی از سردشت دارای ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه اصفهان و همچنین “حکیم زارعی فرد” اهل میراباد با ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه زاهدان، جزو ایدە پردازان و سازندگان سیستم الکترونیکی هستند که در تدریس و تفهیم نسبت های مثلثاتی دنیای ریاضی کمک شایانی را به معلمان، دانش آموزان و دانش آموختگان می کند.

این طرح امسال به ثبت رسیده و جهت تاییدیه عرضه به بازار، به سازمان پژوهش ارسال شده و همینطوربرای شرکت در مسابقه به جشنواره خوارزمی معرفی شده است.

به گفته این مخترعان جوان، برای ساخت این سیستم الکترونیکی ۸ ماه زمان صرف شده که ۲ ماه آن به تحقیق و طراحی و ۶ ماه دیگر برای ساخت آن اختصاص یافته است.

مثلثات یکی از شاخه‌های ریاضیات است که روابط میان طول اضلاع و زاویه‌های مثلث را مطالعه کرده و نخستین کاربرد مثلثات در مطالعات اخترشناسی بوده‌ است. اکنون مثلثات کاربردهای زیادی در ریاضیات محض و کاربردی دارد.

انتهای پیام/ع

اختراع سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.