کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: انگلیس به ما بدهکار است و باید بدون هیچ پیش شرطی به بازپرداخت دیون خود بپردازد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اخیر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به ایران گفت: بررسی پرونده نازنین زاغری در این سفر نشان دهنده خوی استعماری در سران این کشورهاست و آنان همچنان دخالت در امور دیگر کشور‌ها را، مدنظر دارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ایران باید سیاست تهاجمی در قبال انگلیس اتخاذ کند، افزود: انگلیسی‌ها نباید تصور کنند که همچنان در دوران امپراطوری بزرگ بریتانیا در قرن هجدهم قرار دارند، چرا که شرایط کشورمان نسبت به گذشته تغییر کرده و امروز ایران به مثابه کشوری تأثیرگذار در منطقه و دارای سیاست مستقلی است.

هانی‌زاده ادامه داد: سران انگلیسی باید بدانند که نمی‌توانند اراده و سیاست‌هایشان را بر ایران تحمیل کنند و از آنجایی که این کشور به ما بدهکار است، بنابراین آنان باید بدون هیچ پیش شرطی و به جای انحراف افکار عمومی، به بازپرداخت دیون خود بپردازند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به ورود پرونده‌های مختلف دخالت‌های سران انگلیسی در کشورمان، مسئولان ما با تغییر سیاست‌های خود و به صورت جدی‌تری با آنان برخورد کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: از آنجایی که دو جاسوس انگلیسی در ایران دارای تابعیت ایرانی هستند، بنابراین قوانین کشور ما شامل حال آنان می‌شود و سیاست مداران ما نباید در برابر خواسته‌های آنان به سادگی تسلیم شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۶
نازنین زاغری باید مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
همه کشورا نه فقط انگلیس ضمنا باید غرامت و ضرر و زیان رو هم بدن
آخرین اخبار