کرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

یکسان سازی آرد وگندم نسخه شفا بخش افزایش کیفیت نان

یک مقام مسوول گفت:یکسان سازی آرد و گندم به سبب افزایش رقابت سالم میان نانوایان در بالا بردن کیفیت نان تاثیر بسزایی دارد.

یکسان سازی آرد وگندم نسخه شفا بخش افزایش کیفیت نانمحمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گلایه های نانوایان مبنی بر ثبات نرخ نان اظهار کرد: در شرایط کنونی دولت هر کیلو گندم را به نانوایی های یارانه پز با نرخ 665 تومان و آزاد پز 900 تومان تحویل می دهد در حالیکه قیمت جهانی گندم درجه یک،  750 تومان است

وی افزود: یکسان سازی نرخ آرد و گندم توسط دولت در رقابت سالم میان نانوایان و افزایش کیفیت نان تولیدی تاثیر بسزایی دارد.

کرمی ادامه داد: افزایش هزینه نانوایان و ثبات نرخ نان در سه سال اخیر، کاهش کیفیت روز افزون نان در نانوایی ها را به همراه داشت.

این مقام مسوول، با اشاره به اینکه یکسان سازی نرخ آرد و گندم تنها نسخه شفا بخش افزایش کیفیت نان است، بیان کرد: اعلام نرخ واحد گندم برای تمام نانوایی توسط دولت و نظارت دستگاه های مربوط، افزایش کیفیت نان را به همراه دارد در حالیکه در صورت ادامه این روند شاهد کاهش کیفیت روز افزون نان هستیم .

وی با بیان اینکه صدای نانوایان به گوش دولت نمی رسد، گفت: با توجه به ثبات قیمت نان در چند سال اخیر،سوبسید از جیب نانوایان به مصرف کنندگان پرداخت می شود که با ادامه روند فعلی دیگر آنها قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی تصریح کرد: متوسط وزن چانه نان سنگگ باید 600 گرم باشد که در صورت کاهش وزن چانه کمتر از این رقم ،کیفیت دستخوش تحولاتی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از منتفی شدن افزایش قیمت نان برخی نانوایان قادر به ادامه تولید با شرایط قبل نیستند،یادآورشد: این امر غیر قانونی است که سازمان تعزیرات و دستگاه های مربوط باید با نانوایی های متخلف برخورد کنند.

انتهای پیام/

صدای نانوایان به گوش دولت نمی رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار