سومین جلسه کارگروه تسهیل در مهاباد

سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مهاباد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،ایرج شجاعی در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت شهد شهرستان مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: موارد و مشکلات موجود در واحدهای صنعتی شهرستان مهاباد بررسی شده و در جلسات تخصصی با حضور متخصصان و مشاوران راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون رشد شهرستان مهاباد در مورد مالیات دو درصد بوده و در این رکورد اقتصادی کنونی، انعطاف‌پذیری بهترین راهکار است و باید جانب مردم را در نظر گرفت و از سوی دیگر از مشاوران مالیاتی استفاده کرده و در این زمینه آموزش لازم را ارائه داد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد بیان کرد: هم‌اینک وضعیت تولیدکنندگان و تولید مشخص است و باید برای رفع این مشکلات راهکار عملی داشت و از سوی دیگر خانه صنعت و معدن نیز باید احیاء شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن باید ذهنیت بانک‌ها را در مورد تولید کنندگان تغییر داد و این دو با یکدیگر تعامل داشته باشند.

شجاعی بیان کرد: بی‌تردید حتی اشتغال یک نفر نیز بسیار ارزشمند بوده و حفظ واحدهای تولیدی در اولویت قرار دارد.

در ادامه معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مهاباد اظهار کرد: هم‌اکنون عمده مشکلات این شرکت‌ها مربوط به مسائل مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات بانکی است.

معصوم علی‌اکبری بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید شکل گرفته و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و جلسات حضوری با تولیدکنندگان، در تلاش برای رفع موانع هستیم.

در ادامه این جلسه معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار کرد: اجرای عدالت مالیاتی و دور از سلیقه شدن میزان پرداخت مالیات واحدهای تولید کننده باید عملی شود.

حسن کماسی افزود: باید مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی استان از طریق اقساطی کردن و بخشودگی جرایم مالیاتی کاهش داد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان مهاباد دو درصد از کل وصول مالیات و مطالبات استان است اظهار کرد: در این رابطه 51 میلیارد ریال به شهرداری مهاباد پرداخت شده است.

در ادامه جلسه مشکلات مربوط به نبود سرمایه در گردش، معاف مالیاتی مناطق محروم، وضعیت نگهبانی شهرک صنعتی مهاباد و جاده ورودی به این مکان بحث و تبادل نظر شد.

 انتهای پیام/ع

بررسی مشکلات موجود در واحد های صنعتی مهاباد  در جلسه کارگروه تسهیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.