دستگیری و شناسایی فرد توهیین کننده در فضای مجازی

فرد فحاش که در فضای مجازی موجب آزار و اذیت دیگران شده بود شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرپرست پليس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: فردی كه در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام به فحاشی، توهين و هتک حيثيت شهروند گرگانی کرده بود شناسایی شد.



وحيد صاحبكاران گفت: پس از وصول مرجوعه قضایی به اين پليس مبنی بر شكايت شهروند گرگانی دال بر توهين و هتک حيثيت ، تحقیقات و بررسی های مقدماتی توسط كارشناسان اين پليس آغاز و پيگيري پرونده در دستور كار قرار گرفت.

 

وی افزود: شاكی كه كارمند يكی از ادارات دولتی بود در شبكه های اجتماعی با توهين و تهديد و ارسال پيام های زشت و زننده ، موجب آسیب و آزار و اذیت وی شد.

صاحبكاران افزود: در ادامه تحقیقات تکمیلی و اطلاعاتی مشخص گرديد فرد هتاک و مزاحم همسايه شاكی می باشد كه به علت مشكلات پيش آمده در مجتمع مسكونی آنها، اقدام به انجام اين كار نموده كه پس از هماهنگی با مرجع قضايی احضار و به همراه پرونده روانه دادسرا شد.

صاحبكاران با توجه به اينكه هتک حيثيت و نشر در قانون جرم انگاری شده از شهروندان خواست ضمن مطالعه قانون جرايم رايانه ای هشدارهای پليس فتا را جدی بگيرند تا گرفتار آسيب های فضای مجازی نشوند.

 

وی گفت: اگر در فضای مجازی کسی مطلبی را بر عليه شما منتشر می کند یا کاری انجام می دهد كه خلاف واقع بوده و يا توهين آميز است از مقابله به مثل كردن خودداری کرده و اگر مزاحمت های او تشدید شد، پیام های فرد مزاحم و متخلف را ذخیره نموده و در صورت امکان عکس و نسخه ای از مکالمات آن ها را نیز نگهداری کنید تا در صورت لزوم آن ها را به پلیس و مراجع قضایی ارائه نماید.

 

 

سرپرست پليس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پايان از شهروندان خواست در صورت نيازبه مشاوره به سايت پليس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR مراجعه کنند.


انتهای پیام/ح

 


شناسایی فرد فحاش در شبکه های مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.