نظام تعلیم و تربیت رسالت فرهنگ سازی را بر عهده دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رسالت نظام تعلیم و تربیت در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه پژوهش فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش افزود: کار تعلیم و تربیت بدون پژوهش مداوم و مستمر به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی در استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: در بند 6 این سند، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش، ارزشیابی، نوآوری و مستند سازی تجربیات علمی و تربیتی بومی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: رسالت نظام تعلیم و تربیت در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه پژوهش فرهنگ سازی است، بطوریکه در دانش آموزان یک شخصیت پژوهشی را بوجود بیاوریم تا در آینده وقتی به فضای پژوهشی وارد شدند، آثار خوبی را از خود به جا بگذارند.

ناصری با بیان اینکه هیچ حوزه ای مستغنی از پژوهش نیست، و توسعه ای بدون پژوهش امکان ندارد، خاطر نشان ساخت: حتی در سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، مسئولیتی که بر عهده نظام تعلیم و تربیت گذاشته شده ، " فرهنگ سازی " می باشد.

وی بار دیگر به هدف های عملیاتی و راهکارهای موجود در سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: در راهکار 11.7 این سند، به توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان اشاره شده و در راهکار 18.2 ایجاد شبکه های پژوهشی فعال و فراگیر در درون ساختار نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی با استفاده از فناوری های نوین در قالب شبکه های اطلاعات و ارتباطات تاکید شده است، که این امر نشانگر توجه جدی به حوزه پژوهش می باشد.

وی با اشاره به این نکته که هر چند آموزش و پرورش به تناسب ظرفیت های موجود، فضا و امکانات لازم را به این امر اختصاص داده است، یادآوری کرد: امکانات موجود کافی نیست و دولت و نهاد های دیگر نیز باید برای نهادینه کردن امر پژوهش در جامعه وارد عمل شوند.

 

انتهای پیام/ح

تجلیل از پژوهشگران برتر استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.