مدیرکل صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی خبر داد؛

راه اندازی بورس احیای خانه‌های تاریخی در اصفهان

مدیرکل صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر به اصفهان از راه‌اندازی بورس احیای خانه‌های تاریخی کشور در شهرهای تاریخی به‌ویژه اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پرهام جانفشان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: تلاش داریم تا در حوزه احیا و مرمت خانه‌های تاریخی کشور انقلابی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های جدید صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:  در وهله نخست در یک طرح گسترده به دنبال شناسائی خانه‌های تاریخی بخش خصوصی در سراسر کشور هستیم به‌گونه‌ای که هم‌اینک 500 خانه تاریخی در سراسر کشور به‌ویژه اصفهان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیرکل صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به وجود چندین هزار خانه تاریخی در کشور و بلاتکلیفی بسیاری از آنها تصریح کرد: در طرحی جدید صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها، به‌دنبال شناسائی فرهیختگان و فعالان میراث فرهنگی و اقتصادی در راستای تعریف شرکت‌های جدید کارگزاری برای شناسائی و برنامه‌ریزی و همچنین هماهنگی سرمایه‌گذاران برای احیا و مرمت خانه‌های تاریخی در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این کارگزاران پس از معرفی به صندوق احیا  از سراسر کشور، آموزش‌های لازم را در حوزه مرمت و اقتصاد فراگرفته و پس از دریافت مجوزهای لازم، فعالیت‌های خود را در شهرهای تاریخی آغاز خواهند کرد.

جانفشان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در راستای نجات خانه‌های تاریخی از یکسو و توسعه فعالیت‌ها در حوزه مرمت و احیای این خانه‌های تاریخی با همکاری فرهیختگان و بخش خصوصی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه میراث فرهنگی بورس خانه‌های تاریخی کشور را از شهرهای تاریخی همچون اصفهان آغاز کرده و از این طریق به صورت رسمی با همکاری بخش خصوصی نهضتی را در حفاظت و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/م

خانه های تاریخی مرمت می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.