کمبود نیروی پرستار در همدان

رئیس نظام پرستاری همدان از کمبود نیروی پرستار در همدان خبر داد و گفت:‌ استخدامی‌ها در جبران کمبود نیرو تاثیری ندارد.

کمبود نیروی پرستار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی زرینی از کمبود نیروی پرستار در همدان خبر داد و اظهار کرد: آزمون‌های استخدام پرستاری انجام شده و به تازگی نیروها به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نیروهای شرکتی استخدام شده‌اند، گفت: پیگیر این هستیم که مجوز نیروی شرکتی دریافت کنیم تا جایگزین آنها نیروهایی وارد کنیم.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه پیگیر هستیم که در یکی دو ماه آینده اکثر پرستاران را به صورت شرکتی استخدام کنیم، خاطرنشان کرد: نیروهای آزمون استخدامی سال گذشته و امسال، طی سال جاری به کار گرفته می‌شوند و همدان آخرین استانی است که با برگزاری آزمون نیروهای شرکتی را به کار می‌گیرد چرا که استان‌های دیگر به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کارهای استخدامی نیروها انجام شده و در این ماه شروع به فعالیت خواهند کرد، گفت: جایگزین این نیروها جایی برای نیروهای شرکتی باز خواهد شد و ما پرستاران بیکار را به صورت نیروی شرکتی به کار خواهیم گرفت.

زرینی بیان کرد: این استخدامی‌ها در جبران کمبود نیرو تاثیری ندارد چرا که پرستار طرحی پرستار شرکتی می‌شود و شرکتی نیز استخدامی و عملاً عنوانی عوض شده و اینکه نیروی جدیدی اضافه شود درصد کمی را به خود اختصاص می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه تزریق نیرو شاید 5 تا 10 درصد باشد که بار مشکلات کم می‌کند اما تا رسیدن به استاندارد خاورمیانه که 2.5 پرستار به ازای هر تخت است خیلی فاصله وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم تا سال 1404 که ضریب اشغال پرستار به تخت را عدد 2 تعریف کرده‌اند، برسیم که کار بزرگی است.

انتهای پیام/ د

همدان پرستار کمی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.