تالاب لپو در مازندران جان گرفت

نخستین دسته از قو‌های آوازخوان در تالاب لپو در شرق استان مازندران زمستان گذرانی خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بیش از یک میلیون قطعه پرنده مهاجر امسال وارد تالاب‌های مازندران شدند.

وی افزود: همه ساله با سرد شدن هوا در مناطق شمالی ۹۰ تا ۱۲۰ گونه انواع پرنده به تالاب‌ها و آب بندان‌های مازندران مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: انواع اردک‌ها به خصوص اردک درحال انقراض بلوطی، چنگر، قو، خوتکا و پلیکان‌ها ازمهم‌ترین این گونه‌های مهاجرهستند.

ابراهیمی با بیان اینکه پرنده‌های مهاجر بعد ازمسافت ۴ تا ۵ هزارکیلومتربه این استان می‌رسند، افزود: تالاب‌های بین المللی میانکاله، فریدونکنار و ۸۰۰ آب بندان استان، محل زمستان گذرای این پرندگان مهاجر است.

وی گفت: تالاب‌های لپو و پلنگان به مجموعه سه مرداب لپو، شیرخان لپو و پلنگان گفته می‌شود که در یک کیلومتری دریای خزر، و در غرب تالاب میانکاله بهشهر و در شمال زاغمرز در ساحل شهرستان بهشهر و در استان مازندران واقع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: این مرداب‌ها که احتمالاً زمانی جزئی از دریای خزر بوده‌اند و به مرور زمان با عقب‌نشینی دریا از آن جدا شده‌اند و کم‌کم با آب دریا و سیلاب‌ها پر شده‌اند، از جاذبه‌های توریستی بهشهر به شمار می‌روند.

تالاب‌های لپو و پلنگان در زمستان و پاییز مأمن پرندگان مهاجری، چون قو، قره غاز و فلامینگو است که این مکان برای تخم‌گذاری و تولید مثل برگزیده‌اند و ماهی گیری نیز از دیگر امکانات در این فصل است.

انتهای پیام/آ

میزبانی تالاب لپو از قو‌های آوازخوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار