تکمیل طرح‌های کشاورزی سرعت یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام کشاورزی در استان شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست با محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در تهران تأکید کرد: وجود ظرفیت‌هایی مانند آب، خاک و زمین مساعد در چهارمحال و بختیاری، توسعه کشاورزی این استان را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام و انتقال آب حوضه کارون برای مصرف کشاورزی، از خواسته‌های مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان همچنین ظرفیت مطلوبی برای سورتینگ میوه و تولید آب میوه دارد و به همین منظور راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در ابن بخش ضروری است.

در این نشست، تأمین نهال مورد نیاز طرح یکهزار و ۵۵۰ هکتاری توسعه باغات در سودجان و آخرین وضعیت قرارداد‌های خرید نهال و پایه‌های تحویل شده به شرکت تعاونی این طرح نیز مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

همچنین در نشست اختصاصی استاندار چهارمحال و بختیاری با محمد صفایی فر مدیرعامل بانک زمین، درخصوص مشارکت در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان، گفتگو و اتخاذ تصمیم کارشناسی شد.

گفتنی است: استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون مقام دوم کشور در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین را دارد.

انتهای پیام/خ

اولویت توسعه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار