مولاوردی در اولین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی:

حقوق شهروندی مفهومی وارداتی یا کالای تشریفاتی نیست

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت:حقوق شهروندی واژه و مفهومی وارداتی یا کالای زینتی و تشریفاتی نیست.

حقوق شهروندی مفهومی وارداتی یا کالای تشریفاتی نیستبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی امروز سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکار‌های رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: حقوق شهروندی واژه و مفهومی وارداتی یا کالای زینتی و تشریفاتی نیست.

وی افزود: نشست امروز حکایت از تعهد، مسئولیت پذیری و عدالت طلبی دولت به عنوان مهم‌ترین وعده‌های رئیس جمهوری دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به ابلاغ و تصویب و رونمایی از منشور در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در پیوست احکام وزرا در بند سوم از اولویت‌های عمومی عزم جزم دولت برای پیگیری حقوق شهروندی به نمایش گذاشته شده است.

مولاوردی افزود: نظارت برحسن اجرا در دو حوزه نهادسازی و نهادینه سازی حقوق شهروندی از جمله وظایف دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی است.

وی بیان کرد: حقوق شهروندی دارای چالش‌هایی در حوزه فرهنگی، مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، فناوری، قانونی و مشارکت‌های مردمی و داوطلبانه است.

مولاوردی یادآور شد: باور مدیران در تحقق حقوق شهروندی بسیار تاثیرگذار است و می تواند در نهادینه سازی آن در جامعه حائز اهمیت باشد.

مولاوردی اظهار کرد: برای تحقق منشور حقوق شهروندی و اهداف آن، برخی بندها نیاز به شفاف سازی دارد و لازم است برخی قوانین نسخ و قوانین مجدد تصویب شود همچنین تفسیر و بازنگری نیز در قوانین ضروری است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به مشارکت های مردمی و داوطلبانه تاکید کرد و افزود: هیچ دولتی بدون همکاری جامعه مدنی به عنوان پیشران حقوق شهروندی نمی تواند موفق عمل کند و مشارکت سازمان یافته باید جایگزین مشارکت توده ای شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار