دانشگاه علمی کاربردی نیروی بازار کار کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با استانداری، نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار این استان را تامین می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عباس ظریفی  اظهار داشت: تربیت و آموزش نیروی ماهر در زمینه‌های مختلف یکی از رسالت‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی بوده و در این زمینه نیز گام‌های موثری تاکنون برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه استقبال از رشته‌های فنی در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست، افزود: در این استان ظرفیت 20 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی را داریم ولی از این ظرفیت تنها 15 درصد پذیرش شده و البته همین نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ظریفی با بیان اینکه 8 هزار دانشجو در 11 مرکز علمی و کاربردی این استان مشغول تحصیل بوده که از این تعداد 70 درصد آقا و مابقی خانم است، ابراز کرد: تعداد 4 مورد مرکز علمی کاربردی خصوصی تحت عنوان هیئت موسس، یک مورد جوار صنعت و 6 مورد نیز مراکز دولتی در استان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت نیروهای مهارتی عنوان کرد و گفت: نبود ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت یک دغدغه بوده که یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برقراری این ارتباط متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه با توجه به صنایع و خدمات موجود است.

ظریفی با بیان اینکه در دو مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای و کارشناسی مهندسی فنی و حرفه‌ای پذیرش دانشجو داریم، عنوان کرد: از 8 هزار دانشجو 60 درصد کارشناسی و 40 درصد کاردانی است.

وی با تشریح ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل عدم استقبال دانشجویان رو به تعطیلی است.

ظریفی تاکید کرد: این دانشگاه با نگاه به سمت آینده و متناسب با ظرفیت و تقاضای استان دانشجو پذیرش می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت مهارت با هدف کمک به بازار کار از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/غ

استقبال نامطلوب از رشته های فنی دانشگاه علمی کاربردی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.