ترامپ خودش هم نمی‌داند با روسیه دوست است یا دشمن

یک بام و دو هوای ترامپ در قبال روسیه!

رئیس‌جمهور آمریکا از راهبرد امنیت ملی جدید این کشور برای تحسین مزایای همکاری با روسیه استفاده کرد که در تضاد با لحن ستیره‌جویانه این سند در برابر کرملین است.

یک بام و دو هوای ترامپ در قبال روسیه!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از راهبرد امنیت ملی جدید این کشور برای تحسین مزایای همکاری با روسیه استفاده کرد که در تضاد با لحن ستیره جویانه این سند در برابر کرملین است. این سند از دو کشور چین و روسیه انتقاد و آنان را قدرت های «تجدید نظر طلب» revisionist که منافع آمریکا را به عقب می کشد، خطاب کرد. ترامپ همچنین از همکاری اخیر میان مسکو و واشنگتن در مبارزه با تروریسم تمجید کرد.

ترامپ ادعا کرد گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در خصوص حمله تروریستی به کلیسای جامع سن پترزبورگ از مرگ هزاران نفر جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به چشم انداز روابط بهتر اعلام کرد: «آنان قادر بودند از این حادثه پیش از وقوع جلوگیری کنند. به هیچ کس آسیبی وارد نشد و این اتفاق بزرگی است».

لحن آرام وی خطاب به پوتین در تضاد با سند 68 صفحه ای راهبرد این کشور است که به عنوان چارچوبی برای رویکرد دولت ترامپ در برابر جهان عمل می کند. این سند با لحنی تند پکن و مسکو را به عنوان رقبای جهانی خطاب کرد.

در این سند آمده است: «چین و روسیه قدرت، نفوذ و منافع آمریکا را به چالش می کشند و در تلاش برای نابودی امنیت و رفاه آمریکا هستند».

این سند هشدار داده است روسیه قصد دارد نفوذ آمریکا در جهان را تضعیف و واشنگتن را از متحدان و شرکایش جدا کند.

ستاد انتخاباتی آمریکا در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات 2016 مورد بررسی قرار گرفته است، اتهاماتی که ترامپ آن را اخبار جعلی خوانده است.

این سند اعلام کرد: «بر خلاف امیدهای ما چین توان خود را با زیر پا گذاشتن حق حاکمیت دیگر کشورها گسترش داده است».

سخنگوی سفارت چین به این سند به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد: «این بسیار خودخواهانه است که یک کشور ادعا کند منافعش برتر از منافع دیگر کشور ها و نیز منافع مشترک جامعه بین المللی است. این ذهنیت تنها منجر به انزوا می شود».

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار