معاون استاندار بوشهر:

۶۶۰ میلیارد ریال به ۴ خطه کردن جاده صدرا به مجتمع بندری بوشهر اختصاص یافت

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بزرگراهی در استان بوشهر گفت: جاده صدرا به سمت مجتمع بندری نگین بوشهر چهار خطه می‌شود که برای اجرای این پروژه ۶۶۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

۶۶۰ میلیارد ریال به ۴ خطه کردن جاده صدرا به مجتمع بندری بوشهر اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در همایش هفته حمل و نقل و راهداری استان بوشهر با بیان اینکه این حوزه در عرصه ایمنی جاده‌ها مسئولیت سنگینی دارد اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده به سبب عوامل مختلف هر نیم ساعت یک نفر در محورهای مختلف جاده‌ای کشور بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

وی، مشکلات جاده‌ای، عوامل انسانی و خودروی را از عوامل تصادفات جاده‌ای دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در ساخت بزرگراه در کشور پیشتاز است به‌گونه‌ای که جاده‌های اصلی این استان در مناطق مختلف به بزرگراه تبدیل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه چهار خطه شدن جاده‌های استان بوشهر در حال تکمیل شدن است گفت: محور بوشهر به فارس یکی از راه‌های پرترافیک در مسیر دسترسی به مرکز کشور است که این محور 285 کیلومتری تنها 19 کیلومتر آن چهار خطه نیست.

باستی با اشاره به محور شمالی استان بوشهر از تکمیل شدن طرح بزرگراهی برازجان به گناوه خبرداد و خاطر نشان کرد: محور گناوه به دیلم به طول 67 کیلومتر به استثنای 4 کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است و این 4 کیلومتر نیز به‌زودی چهار خطه می‌شود.

وی از وجود 4 هزار و 300 کیلومتر جاده در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: از این میزان جاده، 663 کیلومتر آن بزرگراه، 570 کیلومتر جاده اصلی و مابقی فرعی و روستایی است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، به ظرفیت حمل و نقل بار در استان ساحلی بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های توسعه‌ای استان بوشهر 45 هزار هکتار برای حوزه حمل و نقل، امدادی، مجتمع بندری، بندر آزاد و ایستگاه راه‌آهن در بوشهر تدوین شده است.

باستی خروجی دوم بوشهر را یکی از پروژه‌های این شهر در راستای تحقق مصوبات هیئت دولت دانست و افزود: ایجاد شهرک فرودگاهی بوشهر از برنامه‌های مهم در محدوده 45 هزار هکتاری است که برای این مهم 4 هزار و 500 هکتار زمین طراحی شده است.

وی، با بیان اینکه برای اجرای طرح ریلی بوشهر برنامه‌ریزی مهمی شده است گفت: یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن بوشهر در محدوده یاد شده طراحی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از اجرای پروژه چهار خطه مسیر صدرا به مجتمع بندری نگین بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: جاده صدرا به سمت مجتمع بندری نگین بوشهر چهار خطه می‌شود که برای اجرای این پروژه 660 میلیارد ریال مصوب شده است.

باستی، ساخت شهرک حمل و نقل بوشهر را از دیگر پروژه‌ها دانست و گفت: این شهرک در کنار خروجی دوم بوشهر طراحی شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام/پ

اختصاص ۶۶۰ میلیارد ریال به ۴ خطه کردن جاده صدرا به مجتمع بندری بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.