ایمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین وضعیت یارانه خرید تضمینی گندم و نان در بودجه 97

یک مقام مسوول گفت:در بودجه پیشنهادی سال آینده رقمی معادل 5 هزار میلیارد تومان برای یارانه خرید تضمینی گندم، آرد و نان اختصاص داده شده است.

آخرین وضعیت یارانه خرید تضمینی گندم و نان در بودجه 97به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در انتشار ردیف بودجه ای که توسط سازمان برنامه و بودجه به مجلس تقدیم شده  در برخی موارد ابهاماتی وجود دارد و نکات جالبی به چشم می خورد.

براین اساس امسال 17 هزار میلیارد ریال یارانه خرید تضمینی گندم و 33 هزار میلیارد ریال از محل درآمد هدفمندی برای بخش آرد و نان در نظر گرفته شده  در حالیکه این رقم در سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

حال جای سوال است که با کاهش یارانه نان، برای قیمت نان و گندم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

علیقلی ایمانی رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به آخرین وضعیت یارانه خرید تضمینی گندم و نان در بودجه سال آینده اظهار کرد: در جدول پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغی بالغ بر هزار و 700 میلیارد تومان برای یارانه خرید تضمینی گندم و 3 هزار و 300 میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه ها برای بخش آرد و نان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گندم برای عرضه در بورس کالا 900 تومان است، افزود: اگر مجموع  5 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده به خرید تضمینی گندم اختصاص یابد، یارانه نسبت به مدت مشابه سال قبل  کاهش چندانی نخواهد داشت.

به گفته ایمانی، تا بررسی جزییات لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق باید منتظر ماند و دید که یارانه گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چه تغییری داشته است.

رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در پاسخ به این سوال کاهش یارانه گندم چه تاثیری در نرخ نان خواهد داشت، تصریح کرد: تا تصویب لایحه بودجه توسط مجلس نمی توان اظهار نظری نسبت به این موضوع داشت.

انتهای پیام/

قیمت نان و گندم به کدام سمت و سو می رود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۸ دی ۱۳۹۶
خوب فکر کارمندا هستین تکلیف کارگرای نانوایی و نانواها چی میشه
آخرین اخبار