اجرای پروژه پایگاه نوآوری امنیت غذایی در سنقر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: پایگاه نوآوری امنیت غذایی ایران - ایکاردا، سایت لنجاب یکی از بزرگترین سایت های منطقه است .

 کلوند  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت:  در این پایگاه که در روستای لنجاب از توابع شهرستان سنقر واقع گردیده، ۳۵ رقم گندم ، ۲۱ رقم نخود، ۱۰ رقم جو، ۲ رقم نخود فرنگی، یک رقم نخود علوفه ای، یک رقم ماشک علوفه ای بصورت کشت مخلوط با گرامینه و یک رقم کلزا بصورت دیم کشت شد.

اجرای پروژه پایگاه نوآوری امنیت غذایی در سنقر

وی ادامه داد: محصولات کشت شده شامل ارقامی است که از کشورهای ترکیه، ازبکستان، عراق و سایر کشورها و ارقامی از سوی موسسه ایکاردا و همچنین ارقام محلی و ایرانی مخصوص مناطق سردسیر می باشد.

اجرای پروژه پایگاه نوآوری امنیت غذایی در سنقر

کلوند گفت:این سایت در دو تکرار بصورت استفاده از کود شیمیایی و بدون استفاده از کود و در سه روش کشت شامل کشت با خاکورزی معمول، کشت با روش کم خاکورزی و کشت بدون خاکورزی انجام شده است.

اجرای پروژه پایگاه نوآوری امنیت غذایی در سنقر

وی افزود: پایگاه نوآوری امنیت غذایی ایران - ایکاردا، سایت لنجاب یکی از بزرگترین سایت های منطقه میباشد که با اجرای موسسه تحقیقات دیم سرارود و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی سنقر وکلیایی اجرا شد.

انتهای پیام/ز

 

سایت لنجاب یکی از بزرگترین سایت های امنیت غذایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار