نام نویسی7000 دانش آموخته کهگیلویه و بویراحمدی در طرح کارورزی

کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: تاکنون 7000 نفر در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی استان نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عباس سالاری در نشست توجیهی طرح کارورزی فارغ التحصیلان همراه با بسته تشویقی کارفرمایان در فرمانداری گچساران افزود: امسال 72 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در شهرستان های بویراحمد، دهدشت، دنا و باشت از طریق طرح کارورزی در این استان جذب شدند.

وی بیان کرد: تاکنون هفت هزار نفر در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درکهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کردند.

این کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی فارغ التحصیلانی که شرط سنی را داشته و 6 ماه تا 3 سال از فارغ التحصیلی آنها میگذرد می توانند در این طرح شرکت کنند.

سالاری عنوان کرد: شرکت کنندگان در این طرح ضمن دریافت حقوق و برخورداری از بیمه، نسبت به افزایش مهارت خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: 404 واحد پذیرنده با ثبت نام در سامانه مربوطه از استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی حضور پیدا کردند.

کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: از آن جایی که حضور در طرح کارورزی شرایط خاصی دارد، سه هزار نفر از کل افراد ثبت نام کننده واجد شرایط لازم برای شرکت در این طرح هستند.

سالاری بیان کرد: در این طرح جوانان جویای کار فارغ التحصیل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی به طور موقت مشغول به کار شده و مهارت شغلی کسب می کنند.

وی افزود: در طرح کارورزی، حقوق و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما ندارد.

کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از برنامه های کوتاه مدت دولت در حوزه اشتغال به شمار می رود.

سالاری اضافه کرد: سن لازم برای کارورزی در قالب این طرح حداکثر 25 سال سن در مقطع تحصیلی کاردانی، 28 سال برای مقطع تحصیلی کارشناس و، 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد است.

وی گفت: کارورزانی که پس از 6 ماه کارورزی در همان بنگاه کسب و کار استخدام شوند تا 2 سال از معافیت کامل بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی 796 نفر مربوط به شهرستان گچساران است.

سالاری اضافه کرد: 74 واحد پذیرنده از گچساران در سامانه مربوطه ثبت نام کردند.

انتهای پیام/غ

796 نفر ثبت نام کنندگان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گچساران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار