رئیس صنعت ومعدن جنوب کرمان؛

69درصد تعهد اشتغال صنعت ومعدن جنوب کرمان محقق شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت:سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان طی 8 ماه اول امسال، با ایجاد 1200 شغل توانسته 69 درصد از تعهد اشتغال خود را تحقق بخشد.

69درصد تعهد اشتغال صنعت ومعدن جنوب کرمان محقق شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان گفت: طبق برنامه اشتغال استانی مدون توسط استاندار کرمان، تعهد ایجاد اشتغال 1741 نفری برای این سازمان در سال جاری تعیین شد،و با تلاش این سازمان تاکنون موفق به تحقق 69 درصد این اشتغال شده ایم و رتبه دوم در تحقق تعهد اشتغال در استان را داریم.

وی افزود: تاکنون 1200 شغل در سامانه رصد که سامانه ای کشوری می باشد ثبت شده و ان شا الله تا پایان سال باقیمانده اشتغال تعهدی این سازمان نیز محقق خواهد شد.

محمود اسکندری نسب تصریح کرد: یکی از نتایج مهمی که تاکنون در اجرای این برنامه رخ داده، اشتغال 40 درصدی بانوان می باشد که نشانه خوبی از مشارکت زنان فعال و زحمتکش جنوب کرمان در فعالیت های اقتصادی و تولیدی است.

اسکندری نسب گفت: یکی از طرح های مهم کشور برای ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، طرح اشتغال فراگیر است که در این طرح واحدهای صنعتی یا تولیدی که یک نفر را به شرط پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای وی، بکار گیرند و در کارگروه کمیته تخصصی استانی و همچنین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مصوب شوند، تشویقات تسهیلاتی از جمله کاهش سود تسهیلات واحد به میزان 6 درصد و تعلق 6 تا 8 درصد یارانه تسهیلات می شوند.

وی افزود: تاکنون در این طرح نیز 20 واحد توسط این سازمان به کمیته تخصصی استان معرفی شده اند که در صورت تصویب، توانایی ایجاد اشتغال برای 1200 نفر را دارند.

اسکندری نسب گفت: یکی دیگر از طرح های خوب کشوری در جهت اشتغالزایی برای جوانان تحصیلکرده، طرح کارورزی ( کاج ) است که در این طرح تمامی تحصیلکردگان دانشگاهی که فاقد شغل هستند در ادارات کار محل زندگی خود ثبت نام کرده و از سوی دیگر واحدهای اقتصادی که نیاز به نیروی انسانی تحصیلکرده دارند نیز بنا به نیاز خود از بین ثبت نام کنندگان نیرو می پذیرند.

وی همچنین افزود: مزیت این طرح این است کسانی که در این طرح مشغول بکار می شوند به مدت دو سال توسط دولت تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و بنابه میزان تحصیلات از طرف دولت مقداری حقوق نیز دریافت کرده و بدین شکل وارد بازار کار شده و مهارت های عملی نیز در حوزه تخصصی خود کسب می کنند و از طرف دیگر کارفرمایان در این طرح به ازا اشتغال نفر جدید، اگر سه شغل از قبل ایجاد کرده باشند، به مدت دو سال نیز بیمه یکی از کارگران قبلی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: در این دو طرح هم برای اشتغال مردم و هم کارفرمایان مزایای خاصی در نظر گرفته شده که با یاری هم ،می توانیم گام های موثری در جهت حل مشکل اشتغال خصوصاً اشتغال جوانان و فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی برداریم.
انتهای پیام/ح

تحقق رتبه ایجاد شغل درصنعت ومعدن جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار