مدير گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكى آزاد:

وضعيت سلامت دهان و دندان كودكان زير 6 سال مطلوب نيست

امینی گفت:شاخص بهداشت دهان و دندان در كودكان زير 6 سال مطلوب نیست.

وضعيت سلامت دهان و دندان كودكان زير ٦ سال كشور مطلوب نيست/ كودكان زير ٦ سال كشور ٦ دندان پوسيده دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نيره امينى، مدير گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكى آزاد اسلامى در نشست خبرى سمپوزيوم سلامت دهان و دندان پزشكى در هزاره سوم گفت: دندانپزشكان بر اين باورند كه مردم مى توانند تا پايان زندگى با دندان هاى خود زندگى كنند و براى رسيدن به اين اهداف بايد مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و توجه به تغذيه مورد توجه قرار دهند و اين موضوع بايد از كودكى نهادينه شود.

وى با بيان اينكه وضعيت شاخص‌هاى بهداشتى دهان و دندان به ويژه در كودكان زير 6 سال، اصلا خوب نيست، گفت: نسبت به گذشته اقدامات خوبى انجام شده است اما فعاليت ها در ارتقا سلامت دهان و دندان كافى نيست.

امينى عنوان كرد: متاسفانه شاهد آن هستيم كه بسيارى از بيمارى ها چون سندرم شيشه شير در كودكان ديده مى شود و به دليل نبود آموزش كافى، كودكان با وضعيت نامناسبى به دندانپزشكان مراجعه مى‌كنند.

كودكان زير ٦ سال كشور ٦ دندان پوسيده دارند

مدير گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكى آزاد اسلامى با بيان اينكه وضعيت شاخص بهداشت دهان و دندان در كودكان زير 6 سال مطلوب نيست، افزود: بر اساس گزارش ها شاخص DMF( تعداد دندان هاى پوسيدگى، پر كرده و كشيده شده) در كودكان زير 6 سال 91 عدد 5.16  بوده و در سال 95 به 5.81 رسيده است. بايد با ابزارهاى عملى علمى بتوانيم اين شاخص ها را بهبود بدهيم.

در حال تكميل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار