آمار واقعی میزان تلفات غیرنظامیان در موصل منتشر شد

آمار‌های منتشره از سوی گروه‌های ستاد بازسازی موصل حاکی از آن است که شمار تلفات غیرنظامیان در این شهر بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش از این اعلام شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ بهایی که شهروندان موصلی برای آزادی شهر خود پرداخت کردند مرگ 9 تا 11 هزار غیرنظامی این شهر است؛ رقمی تقریبا 10 برابر آنچه سازمان های بین المللی درباره آمار تلفات غیرنظامیان در موصل گزارش دادند.

کشته شدن 9 تا 11 هزار غیرنظامی در طول اشغال و آزادسازی موصل

گروه هایی که به صورت داوطلبانه آمادگی خود را برای نوسازی شهر اعلام کرده اند، طی عملیات پاکسازی و آواربرداری، با اجساد زیادی مواجه شده اند که به گفته آنها تعداد زیادی از این اجساد متعلق به ماه ها قبل از نبرد 9 ماهه آزادسازی موصل هستند. وزارت بهداشت عراق در گزارش های خود آورده است: بیشتر اجساد کشف شده متعلق به غیرنظامیان است که اعضای بدن آنها از هم جدا شده و تقریبا «متلاشی» شده اند.

کشته شدن 9 تا 11 هزار غیرنظامی در طول اشغال و آزادسازی موصل

با این حال، بر اساس گزارش غیررسمی سازمان های غیردولتی دست کم 3200 غیرنظامی از اکتبر 2016 تا ژوئیه 2017 در موصل کشته شده اند. این در حالی است که ائتلاف آمریکایی فقط مسئولیت 326 مورد از کشته شدن غیرنظامیان در موصل را پذیرفته است.

«کریس وودز»، رئیس موسسه «ایروارز» -- یک سازمان مستقل در زمینه بررسی حملات هوایی و توپخانه ای در عراق و سوریه --  معتقد است حمله به موصل بزرگترین تجاوز به یک شهر است که موجب کشته شدن هزاران نفر از مردمان دو نسل این شهر شد و بدیهی است که داعش نقش مهمی در این مسئله دارد.

کشته شدن 9 تا 11 هزار غیرنظامی در طول اشغال و آزادسازی موصل

اطلاعات به دست آمده از آمار سازمان عفو بین الملل، اداره سرشماری عراق و سازمان ملل نشان می دهد در طول نبرد موصل 9606 غیرنظامی کشته شدند. اعتقاد بر این است که صدها نفر همچنان زیر آوار باقی مانده اند که حدود یک سوم آنها بر اثر بمباران ائتلاف آمریکایی کشته شده و بقیه قربانی جنایات داعش شده‌اند.

کشته شدن 9 تا 11 هزار غیرنظامی در طول اشغال و آزادسازی موصل

همچنین بر اساس این آمار، شمار قربانیان ناشی از جراحات گلوله و زخم های شکنجه در غرب بیشتر از سایر نقاط این شهر بوده است.

انتهای پیام/

 

اعلام آمار نهایی کشته شدگان در موصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار