اسدآباد، رتبه نخست پژوهشی و پرورشی در بین نواحی آموزش و پرورش

فرماندار اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد، رتبه نخست پژوهشی و پرورشی را در بین نواحی آموزش و پرورش استان کسب کرد.

اسدآباد، رتبه نخست پژوهشی و پرورشی در بین نواحی آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  افشاری، فرماندار شهرستان اسدآباد در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان گفت:کسب رتبه اول پژوهشی و پرورشی در بین نواحی آموزش وپرورش استان و از همه مهمتر انتخاب 2 مدرسه شهر اسدآباد دربین 100 مدرسه برتر کشور نشانگر ارتقاء سطح آموزش وپرورش طی یکسال گذشته است.

وی افزود: اسدآباد بعد از مرکز استان همدان بیشترین دانشجو و هیات علمی را دارد، بدین ترتیب 6 درصد از جمعیت شهرستان اسدآباد دانشجو و هیات علمی می باشند.

حسین افشاری در ستاد نهضت سواد آموزی اظهار داشت:در حال حاضر شهرستان اسدآباد بیش از 3 هزار نفر بیسواد دارد که با یک برنامه 2 و یا 3 ساله می توان این میزان جمعیت بیسواد را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت افراد بیسواد شهرستان در گروه سنی بالا قرار دارند ،افزود:با آموزش های ابتدایی می توان به توسعه وبالندگی افراد و شهرستان کمک کرد.

افشاری در ادامه گفت: بخشداران و شوراها و دهیاران روستاها نقش موثری در ارتقاء سوادآموزی دارند.

وی با اشاره به اینکه سطح سواد 80 درصد جمعیت کشور دیپلم به پایین است ،اظهار داشت:17 میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت کشور تحصیلات بالای دیپلم داشته و یا در حال تحصیل هستند .

انتهای پیام/ ش.و

اسدآباد، رتبه نخست پژوهشی و پرورشی نواحی آموزش و پرورش استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.