ثبت نام ۸۸۷ نفر در طرح کارورزی گچساران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: تاکنون ۸۸۷ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی در گچساران ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مهدی پور  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در نشست توجیهی فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان گفت: از این تعداد ۴۷۱ نفر خانم و ۴۱۶ نفر آقا هستند.

مهدی پور افزود: از تعداد ثبت نامی‌ها ۱۶۰ نفر در مقطع کاردانی ۶۵۴ نفر کارشناسی و ۱۴۶ نفر نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی بیان کرد: تاکنون ۷۷ کارگاه در گچساران متقاضی بکارگیری فارغ التحصیلان در این طرح شده اند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی جوانان تحصیل کرده دانشگاهی پس از طی کردن فرآیند اتصال به واحد کسب و کار و توافق با کارفرما، می‌توانند دوره کارورزی را به مدت شش ماه در کارگاه‌ها بگذرانند.

مهدی پور افزود: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی در مناطق محروم به مدت ۹ ماه کار کنند.

وی گفت: این طرح با هدف فراگیری، ارتقاء مهارت و تخصص فارغ التحصیلان بیکار برای جذب موثر و بهتر در بازار کار اجرایی شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گچساران با بیان اینکه این طرح برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است افزود: به فارغ التحصیلان از مقطع کاردانی تا دکتری بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

مهدی پور با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، «کارفرمایان» و «واحد‌های متقاضی جذب کارورز» نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند گفت: در حال حاضر سامانه karvarzi.mcls.gov.ir برای نام نویسی کارورزان و واحد‌های پذیرنده کارورزان فعال است.

وی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲۴ تا ۳۲ ساله (که ۲ سال خدمت سربازی نیز اضافه خواهد شد) در تمام رشته‌های دانشگاهی غیر از پزشکی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی، خصوصی و تعاونی می‌توانند به این سامانه مراجعه و نام نویسی کنند.

 

انتهای پیام/ش

ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.