کشت زعفران دیم؛

ارزش اقتصادی کاشت یک هکتار زعفران دیم معادل ۴۱ هکتار گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش اقتصادی کاشت یک هکتار زعفران دیم معادل ۴۱ هکتار گندم دیم در این استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه میزان اراضی کشاورزی لرستان ۷۸۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲۳ درصد آبی و مابقی دیم هستند اظهار داشت: میانگین اراضی آبی کشاورزی کشور ۴۵ درصد است و این در حالی است که میانگین لرستان در این زمینه از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با تأکید بر ضرورت تخصیص آب به لرستان عنوان کرد: متأسفانه خشکسالی به‌شدت به لرستان آسیب‌زده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۶۳۰ واحد مرغداری با تولید ۶۵ هزار تن در استان فعال هستند.

بازدار با اشاره به تولید ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در لرستان گفت: همچنین میزان تولید شیر در استان نیز ۲۶ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۴ مزرعه پرورش ماهی در لرستان بیان داشت: در حال حاضر مجتمع‌های پرورش ماهی با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال در حال ساخت هستند و اگر از ظرفیت‌های این حوزه استفاده شود میزان تولید آبزیان در استان می‌تواند به ۱۰۰ هزار تن نیز برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود ۴۹ هزار هکتار باغ در لرستان بیان داشت: در این راستا توسعه باغات استان در اراضی شیب‌دار در دستور کار قرارگرفته است.

بازدار میزان تولید محصولات زراعی استان را دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به در دست‌ساخت بودن سه مجتمع پرورش گاو شیری در استان با ظرفیت هفت هزار رأس دام گفت: این واحد‌ها تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت ۱۰ هکتار زعفران دیم در استان خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی کاشت یک هکتار زعفران دیم در استان معادل ۴۱ هکتار گندم دیم است.

انتهای پیام/م

ارزش اقتصادی کاشت یک هکتار زعفران دیم معادل ۴۱ هکتار گندم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار