تولیدچغندرقند مازاد؛

گرفتن مجوز قبل از تولیدمحصولات کشاورزی

استاندار لرستان از تولید ۲۵ تا ۳۰ هزار تن چغندرقند مازاد در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان باید قبل از تولید محصول خود از جهاد کشاورزی مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی  استاندار لرستان اظهار داشت: در حال حاضر بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن چغندر مازاد روی دست ما در استان مانده و مشتری هم ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باید تولید محصولات کشاورزی در استان با مجوز جهاد کشاورزی باشد گفت: باید قبل از اینکه کشاورزان شروع به تولید محصولات کشاورزی کنند از جهاد کشاورزی مجوز بگیرند.

استاندار لرستان بابیان اینکه کشاورز آزاد است و هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد گفت: این امر موجب می‌شود که یک‌مرتبه ما با موجی از محصولات مازاد مواجه می‌شود و نمی‌دانیم محصولات مازاد ازجمله چغندرقند را به چه کسی بدهیم.

خادمی تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که کشاورزان قبل از تولید محصول خود از جهاد کشاورزی مجوز‌های لازم را بگیرند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل تخصیص آب به لرستان عنوان کرد: متأسفانه ما در حوزه تخصیص آب شاهد عدم تعادل و بی‌عدالتی‌ها هستیم و این امر به‌شدت احساس می‌شود.

استاندار لرستان بابیان اینکه برخی استان‌های تولیدکننده آب مانند لرستان از دیگر استان‌ها از تخصیص آب کمتری برخوردار هستند گفت: در این راستا درمجموع وزارت نیرو ما نیازمند به اصلاح قوانین حوزه آب هستیم.

خادمی با تأکید بر اینکه باید روی مدل توزیع آب کشور کار شود تا بار مشکلات کاهش یابد بیان داشت: باید زمینه برای فروش آب در استان‌های تولیدکننده آب فراهم شود.

انتهای پیام/م

قبل از تولید باید مجوز گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.