بیش از ۸۳ درصد فرمانداران از مجموعه وزارت کشور هستند

معاون وزیر کشور گفت: بیش از ۸۳ درصد فرمانداران از مجموعه وزارت کشور هستند و قرار است در حوزه بخشداری‌ها هم از مجموعه نیرو‌های وزارت کشور استفاده شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛جواد ناصریان معاون وزیر کشور عصر جمعه در حاشیه اختتامیه اولین دوره مسابقات ورزشی بانوان شاغل مجموعه وزارت کشور در ساری به ضرورت بهسازی و توانمند سازی نیروی انسانی در وزارت کشور و استانداری‌ها اشاره کرد و گفت: سند جامع نیروی انسانی که می‌بایست تا پایان ۹۶ ارائه می‌کردیم با همکاری استانداری‌ها آماده شده و برای دولت و سازمان امور استخدامی ارسال شده و بر این اساس درخواست مجوز برای استخدام ۱۶۰۰ نفر در استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها  شده است و این موضوع در حال پیگیری است.
وی اظهار داشت: نیرو‌های انسانی موجود متناسب با سابقه، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و تجربه ساماندهی شده و تلاش بر آن است تا با توانمند سازی نیروی انسانی برای هر پستی در وزارت کشور نیروی انسانی توانمند داشته باشیم تا نیازی به تامین نیرو از سایر دستگاه‌ها نباشد.
ناصریان تصریح کرد: برای اولین بار  با تلاش صورت گرفته بیش از ۸۳ درصد فرمانداران از مجموعه وزارت کشور هستند و به دنبال آن قرار است که در حوزه بخشداری‌ها هم از مجموعه نیرو‌های وزارت کشور استفاده کنیم.
وی از اصلاح ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس ۶۰۰ معاون جدید به ساختار فرمانداری‌ها اضافه شده است و اختصاص معاون به ۳۰ تا ۴۰ درصد بخشداری‌ها هم پیش بینی شده که در حال پیگیری است و اولویت هم بکارگیری از ظرفیت داخلی مجموعه وزارت کشور است.
ناصریان یکی از سیاست‌های وزارت کشور را در دولت دوازدهم توجه ویژه به حوزه ورزش، رفاه و نشاط همکاران بویژه بانوان اعلام کرد و گفت: در این راستا اولین دوره مسابقات ورزشی بانوان بعد از انقلاب در دو رشته والیبال و دارت برگزار شد که مطمئنا با رویکرد وزیر محترم این رشته‌ها توسعه خواهد یافت و مسابقات متعددی در رشته‌های مختلف هم در استانداری‌ها و هم در سطح منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد.
ناصریان با اشاره به اینکه قریب ۳۰ درصد کارکنان وزارت کشو را بانوان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد مدیریت‌ها و پست‌ها در اختیار جوانان و بانوان قرار گیرد که با پیگیری انجام شده ۲۵ درصد محقق شده و تلاش می‌کنیم تا به بیش از حد نصاب اعلام شده برسیم.
وی تاکید کرد: انتظار ما استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی بالاتر از جمله در حوزه معاونین استاندار، فرمانداران و مدیران ستادی استانداری هاست.
ناصریان ابراز امیدواری کرد با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها شاهد توسعه ورزش کارکنان و ایجاد شادابی و نشاط در حوزه نیروی انسانی مجموعه وزارت کشور باشیم
در اولین دوره مسابقات ورزشی بانوان شاغل وزارت کشور و سازمان‌های تابعه و استانداری‌ها که با شرکت ۱۰ تیم والیبال و ۱۵ تیم دارت به مدت ۳ روز در مجتمع فرهنگی رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد در رشته  والیبال تیم وزارت کشور و در رشته دارت تیم استانداری مازندران به مقام اول مسابقات دست یافتند.

انتهای پیام/ی

ساختار فرمانداری‌ها اصلاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.