سامانه اس ۴۰۰ روسیه در کریمه مستقر می‌شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تا روز‌های آتی،گردان‌های مجهز به سامانه «اس ۴۰۰» در شبه جزیره کریمه استقرار می یابد.

سامانه اس ۴۰۰ روسیه در کریمه مستقر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، مسکو از طرح خود برای استقرار تعدادی بیشتر از سامانه‌های اس ۴۰۰ در این منطقه «کریمه» خبر داده است.

به دنبال فروپاشی شوروی و پس از استقلال اوکراین در سال ۱۹۹۱، کریمه بخشی از کشور مستقل اوکراین محسوب می‌شد.تاسال ۲۰۱۴ که به دنبال ناآرامی‌ها در اوکراین پس از متواری شدن «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور این کشور و روی کار آمدن دولت غربگرای «پترو پوروشنکو»، کریمه هم دستخوش تغییراتی گسترده شد.

مقامات این منطقه در همین سال با حمایت روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند. در ۱۱ مارس ۲۰۱۴  اعلامیه استقلال کریمه منتشر شد و شانزدهم مارس هم همه‌پرسی درباره پیوستن به روسیه برگزار شد. طبق آمارها، ۸۱ درصد واجدان شرایط در این همه‌پرسی شرکت کردند و بیش از ۹۶ درصد خواستار الحاق کریمه به روسیه شدند.از آن زمان، روسیه حضور خود را در این منطقه تقویت کرده و نظامیان خود را هم در آن مستقر کرده است.

الحاق کریمه به روسیه، با مخالفت شدید آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده و غربی‌ها با همین بهانه تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کرده‌اند و این تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

حالا امروز وزارت دفاع روسیه از ارسال دو گردان جدید مجهز به سامانه «اس ۴۰۰» و عملیاتی شدن آن‌ها در ابتدای سال جاری میلادی خبر داده است.

انتهای پیام/

روسیه دو گردان مجهز به سامانه‌ اس 400 در «کریمه» مستقر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار