یک‎هزار و ۱۶۱ میلیمتر کمبود بارش در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های دهه اخیر گفت: از سال ۱۳۸۶ تا کنون، یکهزار و ۱۶۱ میلیمتر کمبود بارش در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای مهر تا پایان آذر امسال، تنها ۳۹ میلیمتر بارش در استان صورت گرفت که این میزان در مدت مشابه سال قبل، ۱۵۲ و چهار دهم میلیمتر بوده است.

پارسا اضافه کرد: میانگین ماندگاری برف هم در چهارمحال و بختیاری از ۱۴۲ روز به ۷۹ روز کاهش یافت.

وی با بیان وجود یک هزار و ۹۲۳ کیلومتر مربع از حوضه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته، بیش از یک هزار و ۳۴۷ میلیمتر کمبود بارش، برابر دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون متر مکعب در این حوضه وجود داشته است.

پارسا افزود: در حال حاضر، میانگین بارش‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به سال قبل و همچنین میانگین بلند مدت ۳۰ ساله، ۷۸ درصد کاهش دارد.

وی تأکید کرد: بر اساس پیش بینی صورت گرفته، دمای هوای چهارمحال و بختیاری از آذر تا بهمن امسال، نیم تا یک درجه گرم‎تر خواهد بود.

به گفته پارسا؛ هم اکنون چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های خراسان جنوبی، قم، یزد، اصفهان، کرمان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و تهران در رتبه نهم خشکسالی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/خ

کاهش ۷۸ درصدی میانگین بارش در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار