تأکید بر رعایت سهم چهارمحال و بختیاری از آب زاینده‎رود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر رعایت سهم استان از آب زاینده‎رود و تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن تأکید کرد.

تأکید بر رعایت سهم چهارمحال و بختیاری از آب زاینده‎رودبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود با حضور وزیر نیرو، استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد، معاونان وزارت کشور، وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به میزبانی وزارت نیرو در تهران، خواستار رعایت حق‎آبه استان از این رودخانه شد.

وی تأکید کرد: افزایش نظارت کمی و کیفی مصرف آب زاینده رود در استان‌ها و اجرای کامل طرح نصب دستگاه‌های کنترل مصرف بر مجاری مصرفی آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رهاسازی آب از سد زاینده رود به دلیل حجم کم آب موجود در این سد، منطقی نیست.

عباسی تصریح کرد: با توجه به شرایط ناشی از تأخیر در اجرای نهایی طرح انتقال آب بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری، این طرح باید هر چه سریع‎تر فعال و به صورت ضربتی اجرا شود.

وی یادآور شد: تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن، بسیاری از تنش‌های احتمالی موجود در حوزه آب در استان را رفع می‎کند.

عباسی اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم‎آب بر در زمین‌های کشاورزی باید به صورت جدی اقدام کند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های ناشی از کاهش بارندگی در یک دهه اخیر و مشکلات وضعیت آب آشامیدنی و طرح‌های آبی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی دوباره سهم این استان، توجه به حقابه کشاورزان و تأمین آب ۳۱ طرح مشکل دار در استان، نیازمند توجه جدی مسئولان وزارت نیرو است.

زاینده‎رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش میرود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز می‎باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.