با حضور معاون وزیر نیرو:

مصارف منابع آب در چهارمحال و بختیاری بررسی شد

مصارف منابع آب در استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون وزیر نیرو بررسی شد.

بررسی مصارف منابع آب در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نشست بررسی کم و کیف مصارف منابع آب در چهارمحال و بختیاری، با حضور عباس سروش معاون امور آب و آبفا و مدیران ذیربط وزارت نیرو و همچنین استاندار، مسئولان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، در تهران برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به خشکسالی موجود و کاهش شدید منابع آبی گفت: وضعیت حساس ماده حیاتی و گرانبهای آب در شرایط موجود و مشکلات ناشی از کمبود آن، نیازمند برنامه ریزی و چاره اندیشی با تمام توان علمی و تجربی است.

اقبال عباسی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای کنترل و نظارت بر مصرف آب در حوضه آبریز زاینده رود در استان اظهار داشت: کنتور‌های کنترل مصرف نصب، تعدادی از بند‌های برداشت آب جمع آوری و با برداشت‌های غیرمجاز برخورد گردید.

وی اضافه کرد: در صورت نبود مدیریت مصرف و ادامه برداشت‌های بی رویه و آسیب بیشتر به منابع آب سطحی و زیرزمینی، تأمین آب آشامیدنی مردم نیز در آینده بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون می‌باشد که زمانی دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور بود اما متأسفانه هم اکنون، به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، در ردیف استان‌های خشک و بحرانی کشور قرار دارد.

این استان در حال حاضر وارد یازدهمین سال کمبود بارش و خشکسالی پیاپی شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/خ

کنترل و نظارت بر مصرف آب در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.