استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نگاه جامع و حوضه‌ای به مسأله آب و حوضه آبریز زاینده رود نباید باعث حذف نام این استان در تدوین گزارش‌ها شود.

نگاه جامع به آب باعث حذف نام چهارمحال و بختیاری در تدوین گزارش‌ها نشودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ اقبال عباسی در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو، با تأکید مجدد بر رعایت حق‎آبه چهارمحال و بختیاری در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی، محیط زیست و صنعت افزود: نگاه جامع و حوضه‌ای به آب نباید به معنای حذف نام این استان به عنوان سرچشمه، حتی در تدوین گزارش‌ها و مطالعات باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری برای نشست‌های مشترک با استانداران یزد و اصفهان در این خصوص آمادگی دارد.

عباسی ادامه داد: البته تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط نیز باید در مدیریت کم آبی و خشکسالی موجود، وظایف خود را با رعایت حقآبه مناطق مختلف مد نظر قرار دهند.

استانداران حوضه آبریز زاینده رود، معاونان سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه و معاونین وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و کشور نیز در این نشست حضور داشتند.
 
زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/ش

نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به ریاست وزیر نیرو

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار