جوابیه روابط عمومی استانداری درخصوص یک خبر پیرامون آب

روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری درخصوص خبر روزنامه آرمان امروز با عنوان «پشت پرده تخلیه عمدی آب سد زاینده‌رود» جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اداره کل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری درخصوص خبر منتشر شده چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ در روزنامه آرمان امروز با عنوان «پشت پرده تخلیه عمدی آب سد زاینده‌رود» جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«عبور از شرایط بحرانی کنونی حکمفرما بر منابع آبی کشور نیازمند مدیریت‌های غیر جناحی، غیر سیاسی و فراقومیتی است.
درک این موضوع که کمبود آب از بالا دست تا پایین دست رودخانه را درگیر کرده و زندگی کشاورزان، باغداران و همه شهروندان را متأثر از خودش می‌کند به مدیریت یکپارچه منابع آبی مشترک و باقی مانده کمک می‌کند.
همین مسئله سبب شده است شورایی برای مدیریت یکپارچه و همچنین توزیع عادلانه آب در زاینده رود تشکیل شود.
مصوبات این شورا که در حکم نظر و دیدگاه کلی دولت نسبت به اختلافات بوجود آمده در این حوزه آبریز می‌باشد فصل الخطابی است که می‌بایست مورد تأکید مدیران استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد.
از همین رو اتخاذ موضع گیری برخلاف مصوبات این شورا و راه اندازی پروپاگاندای سیاسی برای کسب محبوبیت‌های مقطعی، نمی‌تواند به عنوان یک ابزار برای کسب درصد بیشتری از سهمیه تخصیص داده شده از رودخانه زاینده رود مورد بهره برداری قرار گیرد.
اینکه نماینده محترم مردم استان اصفهان بدون در نظر گرفتن حقایق میدانی و مصلحت‌های عمومی تلاش می‌کند حق قانونی استان چهارمحال و بختیاری در پاسداری از سهمیه قانونی مردم در برداشت آب از رودخانه زاینده رود نادیده گرفته و با زبان تهدید وادار به عقب نشینی نماید به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و حق قانونی این استان را برای پیگیری شکایت در مراجع قانونی و هئیت نظارت بر تخلفات نمایندگان محفوظ می‌دارد.
قابل ذکر است آقای عابدی برخلاف مصوبات شورای عالی آب با موضع گیری‌های نسنجیده خویش نه تنها نمی‌تواند گرهی از مشکلات موجود بگشاید بلکه اصرار بر ادامه چنین رفتار‌های تحریک آمیزی بر عمق اختلافات نیز خواهد افزود.
زیرا ایشان بدون توجه به کاهش سهمیه آب مردم استان چهارمحال و بختیاری از رودخانه زاینده رود مدام با اتخاذ مواضع غیراصولی توپ بی تدبیری در مدیریت منابع آبی را در زمین استان چهارمحال و بختیاری می‌اندازد و گاهی با فرافکنی و گاهی نیز با افترا زدن به مردم نجیب این استان همه تلاشش را برای معکوس نشان دادن واقعیات بکار می‌بندد؛ لذا بنظر می‌رسد بهتر باشد ایشان بجای این قبیل فرافکنی ها، نسبت به افزایش میزان خروجی آب از سد زاینده رود، ادامه شالیکاری در مزارع برنج استان اصفهان بدون در نظر گرفتن مصوبات شورای عالی آب، برداشت خارج از عرف توسط صنایع آب بر این استان و همچنین وجود هزاران حلقه چاه غیرمجاز که بصورت جذبی در حال مکیدن آب از رودخانه زاینده رود هستند پاسخگو باشند؟
در پایان شایان ذکر است یادآور شویم اتحاد مثال زدنی مردم استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در رویاروئی با بحران خشکسالی اخیر موضوعی نیست که تحت تأثیر برخی مواضع این چنینی قرار بگیرد.
همدلی و همبستگی مردم این استان‌ها قدمتی به درازای تاریخ ایران عزیز دارد؛ لذا از جناب آقای دکتر عابدی می‌خواهیم با مطالعه وضعیت موجود رودخانه زاینده رود از بالا دست تا پایین دست، بیش از این در امور اجرایی که هیچگونه تخصص و اولویتی در اتخاذ آن ندارند دخالت نکنند.»

گفتنی است: روزنامه آرمان امروز در شماره روز چهارشنبه گذشته ۳۰ خرداد ۹۷ با درج مطلبی با عنوان «پشت پرده تخلیه عمدی آب سد زاینده‌رود» به نقل از حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، به طرح موضوع هدر رفت عمدی آب این سد و برداشت‌های خارج از سهمیه از سوی استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه پرداخت و خواستار اقدام وزارت کشور و نیروی انتظامی در این خصوص شد.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.