سفیر سابق ایران در چین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جنگ کره‌ شمالی و آمریکا در مقطع فعلی دور از انتظار است

منصوری گفت: وقوع جنگ میان کره شمالی و آمریکا در مقطع فعلی دور از انتظار است، اما نمی‌توانیم آن را به طور کامل منتقی بدانیم.

منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تنها ابزاری که آمریکا و اروپا به عنوان اهرم فشار علیه مخالفان خود به کار می‌گیرند تحریم‌های اقتصادی است اما در بسیاری از موارد موفق نبودند و کشورهایی که مورد تحریم قرار گرفتند توانستند با تلاش‌ها و  استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتند بر این محدودیت‌ها فائق شوند.

سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه کشوری که بیش از همه سابقه  تحریم دارد، کره شمالی است، گفت: این تحریم‌ها در طول چند دهه گذشته تاثیر چشمگیری بر این کشور نداشته‌اند و تولیدات، آزمایشات موشکی و هسته‌ای همواره تکرار شده است، بنابراین نمی‌توان گفت که این بار هم غرب با اتخاذ چنین تحریم‌هایی می‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

 وی ادامه داد: تحریم‌های جدید غرب علیه کره شمالی بر خلاف تمام اصول بین المللی است و هیچ ارتباطی به مسئله موشکی و هسته ای ندارد بلکه  ملت کره شمالی مورد تنبیه قرار می‌گیرند.

منصوری با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید به طور قطع بر ملت این کشور تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها مشکلاتی هم برای دولت  کره شمالی به وجود می‌آورد اما احتمالا تغییر چندانی در مواضع آنان نخواهیم دید و حتی ممکن است با وساطت چین و روسیه تغییراتی در این تحریم‌ها یا رفتارهای دو طرف به وجود بیاید.

سفیر سابق ایران در چین گفت:  وقوع جنگ در مقطع فعلی دور از انتظار است، اما نمی توانیم آن را به طور کامل منتقی بدانیم.

انتهای پیام/

پیامدهای تحریم پیونگ یانگ در افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار