ثبت ۴ هزار ازدواج زیر ۱۵ سال در استان آذربایجان شرقی

معاون امورجوانان اداره کل ورزش آذربایجان‌شرقی از ثبت ۴ هزار ازدواج زیر ۱۵ سال در استان آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی‌زاده معاون امورجوانان اداره کل ورزش آذربایجان‌شرقی در کار گروه ساماندهی امور جوانان سراب گفت:درسال گذشته تعداد ازدواج‌های دختران ۱۰ تا ۱۵سال در استان حدود ۴هزار و ۱۶۰ نفر بوده که اکثرا در روستاها و مراکز کمتر برخوردار شهری بوده است.

وی با هشدار نسبت به رشد آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۵ سال در استان گفت: متاسفانه استان ما از لحاظ تعداد ازدواج‌های دختران این مقطع سنی رتبه دوم کشوری را دارد و درسال ۹۵ تعداد این ازدواج‌ها در استان حدود ۴هزار و ۱۶۰ نفر بوده که اکثرا در روستاها و مراکز کمتر برخوردار شهری بوده است.

وی افزود:آموزش‌های مهارتی به زوجین که با تعدد متولی صورت می‌گیرد باید از نظر محتوا و مطالب ارائه شده پالایش شوند و مطالبی متناقض و بی‌ربط گفته نشود.

وی به اجرای پایلوت طرح مهارت‌های ازدواج در شهرستان‌های مرند و اسکو اشاره کرد و گفت: با تفاهم‌نامه امضاء شده بین استانداری و ورزش و جوانان کارگاه‌های مهارت ازدواج به صورت رایگان و از طریق مراکز مشاوره تحت نظر اداره ورزش و جوانان برگزار می‌شود و در صورت تایید کار گروه دادگستری اجرای آزمایشی طرح به دیگر شهرهای استان نیز تعمیم داده خواهد شد.

این مقام مسئول در حوزه جوانان با هشدار نسبت به رشد آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۵ سال در استان بیان داشت: متاسفانه استان ما از لحاظ تعداد ازدواج‌های دختران این مقطع سنی رتبه دوم کشوری را دارد و درسال ۹۵ تعداد این ازدواج‌ها در استان حدود ۴هزار و ۱۶۰ نفر بوده که اکثرا در روستاها و مراکز کمتر برخوردار شهری بوده است.

تقی‌زاده آموزش سربازان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و از اینکه پاره‌ای مراکزآاموزشی و فرهنگی مخاطب آماده در مدارس و دانشگاه‌ها را هدف می‌دانند و از آموزش والدین و خانواده غافل می‌شوند ابراز نگرانی کرد.

علی بدرشکوهی فرماندار سراب در این کار گروه به ظرفیت‌های جوانان اشاره کرد و گفت: شناخت جوان و نیازهای او با در نظر گرفتن اقتضائات سنی و شرایط روز یک ضرورت انکارناپذیر می‌باشد.

وی با بیان اینکه وجود قشر جوان یک فرصت برای کشور است تاکید کرد: برخی نگرش‌ها به وجود خیل عظیم جوان در کشور به دیده تهدید می‌نگرند.

فرماندار سراب یادآور شد: با قرائت‌های دهه‌های پیش نمی‌توان پاسخ قابل قبولی برای نیازهای امروزین جوانان داد.

بدرشکوهی حوزه‌های ورزش و هنر را از ظرفیت‌های خوب برای بالندگی قشر جوان عنوان کرد و گفت: با میدان دادن و درک جوانان می‌توان به پرورش استعدادها و شکوفایی جامعه امید داشت.

 

انتهای پیام/ش

هشدار نسبت به رشد آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۵سال در آذربایجان‌شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار