لزوم احصای مشکلات واحد های تولیدی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احصای مشکلات واحد های تولیدی استان با هدفگذاری صحیح ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی محمد احمدی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: با توجه به مشکلات مطرح شده، غایت تلاش ما رونق بخشی به حوزه صنعت و همچنین رفع مشکلات بخش خصوصی است.

وی نبود تکنولوژی، بازار، مدیریت صحیح و بخشی از مشکلات را نیز به دلیل نبود استراتژی دانست و گفت: در گذشته منابع را به نحو دستوری به افرادی دادیم که صنعتگر نبوده اند و کار صنعتی تخصص خود را نیاز دارد و کسی که در خانواده صنعتی بزرگ نشده است، صنعتی نمی شود.

احمدی خاطرنشان کرد: مدیریت صنعتی در حوزه صنعت و تولید مهم است و علاوه بر ارز آوری و درآمد زایی، توسعه را رقم می زند.

احمدی گفت: مسیر انتخاب شده در استان صحیح نیست و نسبت واحد های غیر فعال و نیمه فعال به نسبت کل قابل توجه است و باید اقدامات لازم و برنامه ریزی برای رفع مشکلات انجام شود.

استاندار گفت: باید مشکلات واحد هایی که دنبال کارند و موانعی دارند را حل کنیم و در بلند مدت واگذاری مدیریت های واحد هایی که توانایی اداره آن را ندارند لازم است.

احمدی ابراز داشت: ضرورت دارد که در ذیل واحد های، فعال، نیمه فعال و راکد، مشکلات واحد ها نیز بررسی شوند و واحد هایی وجود دارد که در مدیریت و گاهی در تکنولوژی مشکل دارند و باید هدفگذاری برای شناسایی مشکلات واحد ها انجام شود.

وی افزود: باید برای واحد های دارای ظرفیت وقت گذاشت.

احمدی بر ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه حمل و نقلی و سردخانه ای در مناطق دارای ظرفیت تاکید کرد و گفت: در برخی مناطق درختان ثمری را قطع می کنند و باید بر حسب ظرفیت ها نسبت به ایجاد زیرساخت و صنایع تبدیلی اقدام کرد.

احمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های غیر دولتی گفت: زمان سیاست های تسهیلات ارزان قیمت دولت تقریبا تمام شده است و استفاده از ظرفیت های سازمان های اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید است.

وی قراداد نوشتن را کار اجرایی ندانست و گفت: زمانی این مهم محقق می شود که عملیاتی شود و خروجی داشته باشد.

احمدی افزود: به جای امضای ۸۰۰ میلیارد تومان قراداد، می توان ۱۰۰ میلیارد قراداد بست و ۵۰ میلیارد تومان آن را اجرایی کرد.

استاندار ابراز داشت: ضرورت دارد که دستگاه های استان پای کار باشند و برای رفع مشکلات مردم کمک کنیم و باید از ظرفیت های سازمان ها و بخش های خصوصی استفاده کرد.

احمدی گفت: امید است با عزمی جزم برای حل مشکلات و به ویژه در حوزه اشتغال و تولید گام برداریم.

احمدی تحقق خروجی مناسب از کلینیک های ایجاد شده در حوزه شهرک های صنعتی استان را ضروری دانست و گفت: این موضوع از چند سال قبل در استان ها مورد تاکید بود و باید دید دستاوردهای آن در استان چه بوده است.

وی با اشاره به موضوع توسعه صادرات غیر نفتی گفت: بنابر این سند، هدفگذاری شده است که صادرات غیر نفتی استان از ۴ میلیون دلار به ۵۰ میلیون دلار در پایان برنامه هدفگذاری شده برسد که تحقق آن در گرو احصا، رفع مشکلات و برنامه ریزی اصولی است.

انتهای پیام/غ

رونق تولید با مدیریت کارآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.