بررسی مشکلات واحدهای تولیدی فارس در کارگروه رفع موانع تولید

مسائل و مشکلات یک هزار و ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: مجموع تصمیم‌های این نشست‌ها نیز به اتخاذ یک هزار و ۶۲۷ مصوبه و رفع مشکل بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی استان منجر شد.

وی افزود: همچنین گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید حاکی از آن است که تاکنون از محل ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۶ در کشور، ۱۲۸ میلیارد تومان به ۸۹ واحد تولیدی که طرح‌های آن‌ها به تصویب رسیده پرداخت شده است.

رحمانی ادامه داد: افزون بر این، بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۲۸ میلیارد تومان و سیستم بانکی استان نیز به طور مستقیم بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل واحد‌های کوچک و متوسط ظرف ماه‌های اخیر پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون تقاضای ۸۰۴ واحد تولیدی استان از مجموع یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به تصویب کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیده و برای اخذ ۹۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار داشت: مقرر شده امسال از محل ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، مشکلات سرمایه در گردش ۱۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط رفع شود و سرمایه ثابت ۶ هزار واحد تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و سرمایه بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی نیز تامین شود.

رحمانی گفت: پارسال در فارس ۶۶۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای کل کشور به ۴۸۲ طرح تولیدی و صنعتی این استان پرداخت و همچنین ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز مستقیما توسط بانک‌ها پرداخت شد.
انتهای پیام/ر

رفع مشکلات واحد‌های تولیدی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار