حضور شاگردانم در المپیک آرزوی حیات ورزشی ام است

رزمی کار سمنانی گفت: سقف آرزوی ورزشی من حضور شاگردانم در مسابقات المپیک جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ورزش به عنوان بهترین راهکار پیشگیرانه به ویژه برای نسل جوان برای گرفتارنشدن آنها در معضلات اجتماعی است و با این دیدگاه، در پیشبرد اهداف اجتماعی نقش مهمی دارد.

توجه به زیرساخت های ورزشی می تواند به عنوان یک زمینه مهم پیشگیرانه و روحیه‌بخش برای جوانها مورد توجه قرار گیرد و استان سمنان نیز مانند سایر استان های کشور از جوانان مستعدی برای حضور در میادین ورزشی برخوردار است که مسعود عقیلی نیز یکی از رزمی کاران استان سمنان و مربی نمونه کیوکوشین کاراته ایران است که سین جیم باشگاه خبرنگاران سمنان در گفتگویی اختصاصی پای صحبت های این ورزشکار بین المللی نشسته است.

 خودتان را معرفی کنید.
 مسعود عقیلی هستم 42 ساله و اصالتا اهل تهران.

چند ساله که در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستید؟
بنده با تشویق خانواده و حدود 35 سالی است که در این رشته ورزشی فعالیت می کنم.

حضور شاگردانم در المپیک آرزوی حیات ورزشی ام است

 درحال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
 بیشتر کار مربیگری در چند کلاس را به عهده دارم.

در کاراته سمنان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید؟
 از آنجایی که استان سمنان پتانسیل خوبی در این رشته ورزشی دارد و چون این رشته به المپیک 2020 راه پیدا کرده است مسئولین ورزشی استان می بایست بیشتر به این رشته اهمیت بدهند.

روزانه چقدر تمرین می کنید؟
 روزانه بین 2 تا 3 ساعت تمرین می کنم.

چه انتظاراتی از مسئولین استانی داری؟

مسئولین ورزشی استان سمنان میبایست به این رشته ورزشی توجه کافی و وافی را داشته باشند و حمایت های مالی و معنوی خود را از بازیکنان و این رشته ورزشی دریغ ننمایند.

حضور شاگردانم در المپیک آرزوی حیات ورزشی ام است

 چه مقام هایی تاکنون کسب کرده اید؟
 در سال 86 دريافت مدال بهترين بازيکن تکنيکی در مسابقات انتخابی تيم ملی ، در سال 85 در وزن 80- بزرگسالان مقام اول و کسب مدال طلا در مسابقات انتخابی تيم ملی ، در سال 87 در وزن 80- بزرگسالان مقام اول  ،  کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی استان تهران و مهر ماه سال 96 به همراه تیم ملی ایران در  مسابقات روسیه 2017  در وزن - 75 کیلو طلای اورا آسیایی را دریافت نمودم.

سقف آرزوهای ورزشی شما کجاست؟
 سقف ارزوی ورزشی من حضور شاگردام در مسابقات المپیک جهانی است.

خانواه چقدر در موفقیت های شما در این رشته ورزشی تاثیر داشته اند؟
خانواده مهمترین نقش را در پیشرفت یک ورزشکار در آن رشته ورزشی داراست و توصیه من به والدین این است که حتما به ورزش فرزندان خود توجه کافی داشته باشند و از سنین پایین مخصوصا به هنگام شروع مدارس و براساس استعداد فرزندان خود به یک رشته ورزشی حمایت های لازم را داشته باشند حتی اگر در این راه متحمل سختیها و مشقت های زیادی باشند ولی دست از حمایت در این مسیر برندارند و نیمه کاره رها نکنند و امکان رشد و پیشرفت را برای فرزندشان فراهم کنند تا به یاری خداوند به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوند.

آینده ورزشی خودت رو چطور می بینی ؟
باتوجه به آمادگی کامل و تجربه ای که در طی زمان کسب کرده ام آینده ورزشی خود را روشن میبینم و امیدوارم در مسابقات جهانی افتخارات دیگری را برای کشورم کسب نمایم.

حضور شاگردانم در المپیک آرزوی حیات ورزشی ام است

توصیه تون به کسانی که می خواهند وارد این رشته ورزشی شوند چیست ؟
توصیه من به عزیزانی که علاقمند به این رشته ورزشی هستند این است که تنها در صورتی میتوانند در این رشته یا هررشته ورزشی دیگری موفق باشند که نهایت پشتکار و تلاش خود را داشته باشند و موانع راه آنها را از ادامه مسیر مستاصل ندارد و با توصیه مربی خود پله های ترقی را طی کنند و افتخار افرین باشند .

 وضعیت رشته کاراته در ایران رو چطور ارزیابی می کنی؟
خوشبختانه فضای بسیار مناسبی در این رشته ورزشی در ایران با توجه به انتخاب فرجی ریاست محترم فدراسیون کاراته و حضور مسئولین دلسوز شقاقی و آشوری در فدراسیون کاراته ایجاد شده است ، همچنین توجه و عنایات این عزیزان به این رشته و تشکیل تیم ملی سبک های آزاد حائز اهمیت است همینطور اعزام افرادی به صربستان و موفقیت آنان در این رشته از جمله اقداماتی است که انجام شد و جا دارد که این موفقیت را به این اساتید ارجمند تبریک و تشکر خود را نسبت به دلسوزی این افراد به این رشته ورزشی اعلام دارم.

 حرف آخر :

متاسفانه امکانات کاملی مخصوصا در سمنان وجود ندارد به طوری که خود مربیان مجبور میشوند با هزینه شخصی این ورزش و ورزشکاران جوان را حمایت نمایند اینجانب از مسئولین تقاضا دارم نهایت حمایت مالی خود را از این رشته ورزشی داشته باشند تا باشد که افتخار آفرین این مرزو بوم باشیم.

حضور شاگردانم در المپیک آرزوی حیات ورزشی ام است

انتهای پیام / ه


کاراته کار سمنانی از مشکلاتش برای ما می گوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار