در جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد؛

کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی در قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم به کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی در قم از پنج درصد به دو درصد رأی دادند.

کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛موضوع کاهش عوارض تمدید پروانه‌های ساختمانی به منظور کمک به رونق گرفتن ساخت و ساز در شهر قم یکی از مسائلی بود که در شورای پنجم مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و در جلسه شامگاه دوشنبه هم لایحه دو فوریتی از سوی شهرداری قم در این زمینه تقدیم شورا شد.

محسن محرری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری برای کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی گفت: این عوارض از پنج درصد به ۲ درصد کاهش خواهد یافت و ضریب عوارض در مورد هتل‌ها هم از ۱.۴ به ۱.۲ کاهش می‌یابد. اعضای شورای اسلامی شهر قم به این کاهش عوارض به منظور کمک به رونق ساخت و ساز رأی مثبت دادند.

تغییر تعرفه نگهداری خودروهای اسقاطی

مصوبه دیگر جلسه این هفته شورای اسلامی شهر قم تغییر تعرفه حمل و نقل و نگهداری خودروهای اسقاطی بدون صاحب بود که قرار است به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل داده شود.

آن‌طور که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم می‌گوید این خودروها در گذشته از سطح معابر جمع‌آوری شده و صاحبی ندارد.

بر اساس مصوبه شورا باید از خریدار این خودروهای بدون صاحب به ازای حمل ۶۰ هزار تومان و به ازای نگهداری هر ماه ۲۵ هزار تومان دریافت شود اما از آنجا که ۴۰۰ خودرو در سایت البرز وجود دارند که بیش از سه سال است رها شده‌اند، دریافت این مبلغ صرفه اقتصادی برای خریدار باقی نمی‌گذارد.

مجید اخوان با اشاره به پیشنهاد شهرداری در این زمینه گفت: قرار است طبق روال ستاد اجرایی فرمان امام(ره) معادل ۱۲ درصد قیمت خودرو به شهرداری پرداخت شود.

دردسر خودروهای رها شده

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهردار قم هم در این زمینه با اشاره به اینکه خودروهای رها شده در شهر هم سیمای شهر را به هم ریخته و هم مشکلات امنیتی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: اگر این ۴۰۰ خودرو را با این روش به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار کنیم، حدود ۱۰۰ خودرو در سایت البرز باقی می‌ماند که کمتر از سه سال آنجا بوده و روال عادی را طی خواهد کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم به این لایحه هم رأی مثبت دادند تا ۴۰۰ خودروی بدون صاحب به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شود.

انتهای پیام/الف

رأی مثبت اعضای شورای شهرقم به کاهش عوارض تمدیدپروانه ساختمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار