کاهش ولادت و فوت در آذربایجان غربی / محمد و فاطمه همچنان در صدر نام های محبوب

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از کاهش ولادت و فوت در مدت ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی  گفت : در مدت 9 ماه امسال 49 هزار و 987 نفر ولادت در استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/2 کاهش دارد .

وی نسبت جنسی ولادت در این مدت را به ازای هر 107 نوزاد پسر ، 100 نوزاد دختر عنوان کرد و اضافه کرد : 99/84 درصد این ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال ثبت شده اند .

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با بیان اینکه در همین مدت  فوت 10 هزار و  954  نفر در استان ثبت شده است افزود : در این خصوص نیز  1/4 درصد کاهش را شاهد هستیم .

محمد حیرت انگیز نسبت جنسی فوت شدگان در مدت 9 ماه امسال را به ازای 126 نفر مرد ، 100نفر زن عنوان کرد و تصریح کرد : 99/75 درصد این فوت ها در مهلت قانونی به ثبت تا یک سال ثبت شده اند .

محمد و فاطمه همچنان در صدر نام های محبوب والدین آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به نام های محبوبی که والدین در سطح استان برای فرزندان خود بر می گزینند گفت : نام های محمد و فاطمه همچنان در صدر نام های محبوب و منتخب والدین در استان قرار دارد .

محمد حیرت انگیز به ترتیب 5 نام محبوبی که اکثر پدر و مادرها در آذربایجان غربی ، در این مدت برای فرزندان پسر انتخاب کردند را ؛ محمد ، علی ، امیرعلی ، آیهان و ابوالفضل و برای دختران ؛ فاطمه ، زهرا ، یسنا ، باران و آیلین بیان کرد .

انتهای پیام/ح

نسبت جنسی ولادت در آذربایجان غربی به ازای هر 107 نوزاد پسر، 100 نوزاد دختر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.