روانشادنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخش عمده‌ای از بیمارستان‌ها بر روی گسل ساخته شده‌اند

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها علاوه بر فرسوده بودن، در مناطق زلزله خیز ساخته شده‌اند.

بخش عمده ای از ساختمان های دولتی بر روی گسل ساخته شده اندمهدی روانشادنیا عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های دولتی و بیمارستان ها هیچ مقاومتی در برابر زلزله ندارند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از ساختمان های عمومی و دولتی شامل بیمارستان ها و مدارس اغلب در نقاط زلزله خیز ساخته شده اند و دولت باید هرچه سریعتر این مناطق را شناسایی کند و ساختمان ها را انتقال دهد.

وی در ادامه به اقدام مهم کشور ژاپن در  نوسازی مدارس خبر داد و گفت: کشور ژاپن طی یک دوره 13 ساله میزان بازسازی مدارس خود را از 45 درصد به 95 درصد افزایش داد.

روانشادنیا تاکید کرد: دولت باید این نمونه اقدامات را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد و هرچه سریعتر اقدام به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان های عمومی کند.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: مناطق بسیاری در تهران وضعیت مناسبی به لحاظ نفوذ ناپذیری، ندارند و این ساختمان ها با کوچکترین زلزله از بین می روند؛ بنابراین باید استحکام زیرساخت ها هرچه سریعتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مقام سازی ساختمان های فرسوده به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی و انتقال ساختمان های مهم و دولتی به مناطق غیرگسل خیز می تواند میزان آسیب پذیری در برابر زلزله را به طور وسیعی کاهش دهد.

انتهای پیام/

بیمارستان های تهران توانایی مقاومت در برابر زلزله را ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار