عباسی خبر داد

راه اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان کشور به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر در کشور رشد فزاینده ای داشته است.

 وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و عوامل دخیل در افزایش آن، سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اهمیت مطالعه کج روی ها و انحرافات اجتماعی که در اصطلاح به آسیب‌های اجتماعی نام گرفته است از این رو مهم است که اگر به ریشه یابی علل و عوامل و راه های پیشگیری آن‌ها ورود نکنیم، با رشد فزاینده معضلات مواجه می‌شویم.

عباسی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۷ و همچنین ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور مکلف است برای کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی فعالیت کند.

وی اضافه کرد: رشد انواع آسیب‌های اجتماعی در کشور باعث شده است تا رهبر معظم انقلاب هم در جلسات مشترک با سه قوه و دستگاه‌های مسئول کاهش آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا کرده و اقدام و عمل مسئولان در این زمینه را مطالبه کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اگر در مسئله آسیب‌های اجتماعی ورود به هنگام نداشته باشیم شاهد رسوخ و گسترش معضلات در مناسبات فرهنگی جامعه خواهیم بود.

عباسی تصریح کرد: در ابتدای سال آینده دیتاها وارد سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی شده و اطلاعات دقیق برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، در اختیار برنامه ریزان حوزه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بر اساس وظایفی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد اقدام به راه‌اندازی سامانه سراج کرده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی چند هدف عمده را دنبال می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به اهدافی چون: شناخت وضعیت موجود و داشتن تصویری روشن از آسیب‌های اجتماعی در کشور، بررسی دقیق روند تغییرات آسیب‌های اجتماعی، شناسایی عوامل تعیین کننده معضلات اجتماعی، طراحی برنامه های مناسب برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نهایت تهیه پهنه بندی و اطلس اطلاعاتی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مقیاس های محله ای و ملی از خرد و کلان معضلات اشاره کرد.

عباسی یادآور شد: شروع به کار سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، امروز به طور همزمان در ۳۱ استان کشور کلید خورد و امیدواریم قسمت اول پیمایش تا انتهای سال جاری انجام شده و پایان بپذیرد.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار