ربیعی:

سال ٩٦ نقطه عطف حمایت از معلولان است/بیکاران شیک، حرفه یاد نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه در سال قبل توجهی به معلولان نشده اما در سال ٩٦ اقدامات خوبی برای آنها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معلولان اظهار کرد: در سال ٩٦ اقدامات خوبی برای معلولان جامعه انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه در سال قبل توجهی به معلولان نشده و حتی برای حمل و نقل این قشر چاره‌ای اندیشیده نشده است.

 ربیعی با بیان اینکه در لایحه حمایت از معلولان از حرف های آرمانی باید به سمت عمل در کار حرکت کنیم، ادامه داد: ما به دنبال صحبت های آرمانی نیستیم بلکه به دنبال اقداماتی هستیم که معلولان در زندگی شان آنها را احساس کنند.

وزیر کار با بیان اینکه سعی کردیم معلولان راطبقه بندی کنیم، ادامه داد: باید موضوع آموزش این اقشار در اولویت قرار گیرد چون بعضی از معلولان ما آموزش های ابتدایی را هم ندیده و بی سواد هستند از این رو باید کاری کنیم که حتی در بعضی از موارد که امکان تحصیل برای معلول سخت است تیم آموزش را به منزل معلوم ببریم تا کسی از تحصیل جا نماند.

وی بیان کرد: برای تحصیلات عالیه دانشگاهی معلولان مشکلاتی پیش رو است که باید این موانع را برطرف کرد که یا کل هزینه تحصیل و یا هزینه بخشی از آن را پرداخت کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه امسال سال نوآوری رابطه بین دولت و مردم است، گفت: موضوع غربالگری بینایی معلولان و همچنین موضوع ژنتیک معلولان در حال بررسی است.

وی افزود: اولویت ما باید کودک معلولی باشد که 70 یا 80 سال می خواهد با مشکلات پیش رو زندگی کند و باید مشکلات را مرتفع کنیم که مهمترین مشکل این اقشار حمل و نقل برای رفت و آمدشان است چرا که متاسفانه به آن توجهی نشده است و باید این موضوع مرتفع شود.البته زنان معلول بعد از کودکان معلول اولویت دوم ما برای حمایت از این اقشار به شمار می روند.

ربیعی بیان کرد: امروز بعضی از بیکاران در جامعه بیکاران شیک به شمار می روند و از آنجایی که در خانواده پولداری زندگی می کنند به دنبال این نیستند که حرفه ای یاد بگیرند و شاغل شوند، اما خیلی از معلولان با وجود محدودیت هایی که دارند شاغل هستند و حتی در بعضی از موارد مقام جهانی در رشته های ورزشی به دست می آورند.

وی گفت: معلولان باید توانایی هایشان و  حق شان را به رخ جامعه بکشند؛متاسفانه در سالهای قبل، جامعه هیچ نقشی در بهبود وضعیت معلولان نداشته است.

انتهای پیام/

 صحبت های مهم وزیر کار در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معلولان در تاریخ 2 دی ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۶
این همه تحصیلکرده بیکار با مدارج تحصیلی عالی بیکار موندن، اونوقت دولت از دیپلم معلم و افسر و … بر میداره !!! باید دولت این همه جوانان بیکار را با یک دوره آموزش تخصصی یک ساله جذب معلمی و افسری و … کنه و باعث اشتغال این همه جوان بیکار بشه، چرا نمیکنه ؟؟؟ خواهشاً مجلس ورود کرده و این طرح را در دستور کار قرار بده
Seychelles
علی
۱۳:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
من دیپلم فنی دارم هم فوق دیپلم فنی هم کارشناسی فنی و هم کارشناسی ارشد فنی اونم با معدل الف، و هم کارت فنی سازمان فنی و حرفه ای را دارم، اما الان 34 سالمه و بیکارم و هیچ شغلی نه از قبل داشتم و نه الان دارم بیکار مطلق هستم و مجرد هم هستم پدرم هم 14 سال پیش فوت شدنو شغل آزاد داشتنو هیچ بیمه و پس اندازی هم نداشتن. الان تکلیف من به عنوان یک ایرانی چیه و تا کی باید منتظر بمونم شما بفرمایید ؟؟؟
آخرین اخبار